ישיבת מועצת העיר בימים אחרים ונטולי קורונה
ישיבת מועצת העיר בימים אחרים ונטולי קורונה

בצעד החריג: ישיבת המועצה פוצצה והתפזרה רגע לפני תחילת הדיונים

זה התחיל בחברת מועצה אושרת אזולאי שהודיעה כי לא קיבלה זימון כפי שמחייב החוק, נמשך בדרישה של חברת המועצה קטי פיאסצקי שלא להמשיך בישיבה והסתיים בקרב גרסאות

פורסם בתאריך: 2.12.20 10:56

ישיבת מועצת העיר שתוכננה להתקיים אתמול (שלישי) התפוצצה דקות אחרי שהחלה, זאת לאחר שחברת המועצה אושרת אזולאי הודיעה בשעה 17:00 כי לא קיבלה את הזימון לישיבה 48 שעות מראש, כפי שמחייב החוק.

הודעתה של אזולאי הובילה להתנהלות דרמטית וחריגה. לדברי חברי מועצה מספר דקות אחרי שהתחילה הישיבה, לאחר שהועברה הודעתה של אזולאי, החלה ישיבת מועצת העיר וחברת המועצה קטי פיאסצקי מורג ביקשה את רשות הדיבור, והודיעה כי על פי סעיף 14 לפקודת העיריות, כי מאחר ונפלו פגמים בזימון הישיבה לא יתאפשר קיום הישיבה ללא אישור בהצבעה של כלל חברי המועצה והודיעה שהיא לא תצביע בעד קיום הישיבה. "קטי למעשה פוצצה את הישיבה", אומר חבר מועצת העיר בת ים, "היא ממש עשתה תרגיל לראש העירייה, צביקה ברוט, שלא ידע איך לאכול את זה ובלית ברירה פיזר את הישיבה. לדעתי לא היה תקדים כזה בעיר".



בעיריית בת ים מציגים גרסה אחרת. "אנחנו לא מכירים משהו שקשור לקטי", טוענים בעירייה, "לעניין המקרה, חברת המועצה אושרת אזולאי טענה כי לא קיבלה מראש את סדר היום וביקשה לדחות את הישיבה ביומיים. בקשתה נענתה והישיבה תתכנס בהמשך השבוע".

ומה אומרת על כך חברת המועצה שעמדה במרכזה של הדרמה? "אתמול הובא לידיעתי על ישיבת מועצת עיר שלא זומנתי אליה ולא נשלחו אליי הנושאים לדיון לסדר היום – פעולה לא חוקית", טוענת אושרת אזולאי, "אני מיד פעלתי על פי חוק ושיגרתי מייל ליועצת המשפטית של העירייה ועדכנתי אותה. הישיבה בוטלה על פי חוק".

חברת המועצה קטי פיאסצקי מסרה תגובה: "לצערי, נאלצתי להביא לביטול ישיבת מועצת העיר אמש מאחר שנפלו פגמים בזימון לישיבה. הנהלים והחוקים הם לא בגדר המלצה, הם, ורק הם, הקווים המנחים אותנו כנבחרי ציבור. 'עיגול פינות', קטנות כגדולות, לא יכול להיות הנורמה, וקיים קשר ישיר בין ההתנהלות הלא מקצועית של הנהלת העיר לבין רמת השירותים שמקבל התושב.

המינהל התקין הוא נר לרגליי, ואני מתכוונת לוודא שלא תהיה שום סטייה מהוראות החוק. מה שלא הצלחתי לעשות כשנה וחצי מהקואליציה אני מצליחה לעשות מהאופוזיציה, ואני גאה להיות זו שמכניסה את הנהלת העיר לתלם. נפלה טעות בהפצת הזימון וסדר היום וזה בסדר, בני אדם עושים טעויות. אין אדם שלא טועה, וגם אני טועה. החוכמה היא ללמוד מהטעויות שלנו ואני בטוחה שיינקטו כל הפעולות  על מנת שדבר כזה לא יקרה שוב. אני שמחה שראש העירייה נענה לבקשתי ופעל על פי הנחיות היועצת המשפטית ודחה את הישיבה".

בעקבות הדברים ישיבת המועצה הבאה תתכנס בעוד יומיים, כאשר הנושאים שידונו על סדר היום הם, בין היתר, מינוי ממלא מקום גזברית העירייה, הסמכת סגן ממלא מקום הגזברית, פטור מאגרת כיסאות ושולחנות בשל הסגר השני ומינוי דירקטורים לחברה הכלכלית.



אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות