צילום: Tanya Keisha / shutterstock.com

גם לכם נמאס מרעש זמזום כלי הטיס בשמי העיר?

לתושבי גוש דן נמאס מהמטרד. עכשיו הם דורשים להפסיק את האימונים באזור

פורסם בתאריך: 30.11.20 16:11

מזה מספר שבועות שתושבי בת ים, חולון וראשון לציון שבועות סובלים מרעשים של כלי טיס בלתי מאוישיים. מתברר כי מדובר במטוס ללא טייס של חיל האוויר, שמבצע טיסות ניסיוניות במרחב האווירי באזור. ברשתות החברתיות עולה שוב ושוב השאלה מה פשר הצליל והספקולציות לא איחרו לבוא, החל מהיערכות למלחמה קרובה ועד תרגילים צבאיים במרכז. 

גורמים צבאיים הסבירו כי בשל מיעוט הטיסות האזרחיות בשמים, רעש המטוסים ללא טיס נשמע בעוצמה גבוהה יותר. "אם עד לפני הקורונה היו עשרות טיסות ביום, הרי שהיום בשל הקורונה המצב שונה, תנועת המטוסים ירדה משמעותית ולכן נשמע הרעש בשמים", מסבירים אותם גורמים.



הפעלת כלי הטיס מעל שכונות רבות בחולון ובת ים יצרה קול מחאה הולך וגובר מצד התושבים. בימים אלה הופצה עצומה הקוראת לכל תושבי האזור להתגייס ולדרוש את הפסקת הטסת כלי הטייס מעל השכונות. היעד של מארגנת העצומה, מירי וינטר, הוא 10,000 חתימות.  

מדובר צה״ל נמסר כי "צה"ל עושה את מירב המאמצים על מנת להתחשב בסביבה האזרחית. הרעש המדובר הינו פעילות אימונים אשר מתרחשת באזור. נדגיש כי פעילות זו מתקיימת על מנת לשמור על הכוחות מוכנים מבצעית ועל מנת לספק בטחון לתושבי מדינת ישראל. חיל האוויר מקים בימים אלה צוות אשר ייבחן את מגבלות הטיסה של כלי טיס במרחבים האזרחיים במדינת ישראל על מנת לצמצם את אי הנוחות שלעיתים נגרמת". 



אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות