משטרה
צילום: lunopark / shutterstock.com

תושב בת ים חשוד בביצוע מתקפת סייבר נגד לקוחות בנקים

התושב הובא היום ביחד עם שני חשודים נוספים לדיון בעניינם בבית המשפט השלום בראשון לציון בסיומו הוארך מעצרם בשישה ימים

פורסם בתאריך: 25.11.20 13:55

במאמץ משותף של משטרת ישראל ומערך הסייבר הלאומי, עצרו אתמול חוקרי מחלקת הסייבר ביחידה המרכזית במחוז מרכז שני אחים בני 32 ו-30 תושבי רעננה וכפר יונה וחשוד נוסף בן 44 מבת ים, בחשד שעמדו מאחורי מתקפת גניבת זהויות של לקוחות בנקים מרכזיים בישראל וגניבת מאות אלפי שקלים.



החקירה החלה בעקבות תלונות שהגיעו בחודשים האחרונים מלקוחות בבנקים שדיווחו על פעולות חריגות בחשבון הבנק שלהם. על פי החשד הנחקר בחקירה, העלו החשודים לשרת מחשבים בחו"ל, דף הנחזה לדף הכניסה של אתר הבנק, ולאחר מכן שלחו לאזרחים מסרונים עם הודעה לפיה החשבון שלהם נחסם.

הם המתינו עד שהקורבן יזין את שם המשתמש וסיסמא בדף המתחזה לדף הבנק, וכך למעשה קיבלו את הגישה לחשבונות של הקרבנות. כמו כן, כאשר נכנסו החשודים לחשבונות, הם ביצעו בהם פעולות כספיות, לרבות משיכת מזומנים מכספומט ללא כרטיס, והעברות כספים במסגרת רכישת סחורות יקרות ערך.

מדובר בחקירה המקיפה עשרות תלונות בנזק הנעמד על מאות אלפי שקלים. אתמול, עם הבשלת החקירה הסמוייה נעצרו השלושה וברשותם נתפס רכוש רב. החשודים הובאו היום לדיון בעניינם בבית המשפט השלום בראשון לציון בסיומו הוארך מעצרם בשישה ימים והחקירה נמשכת.

במערך הסייבר הלאומי שבים וקוראים לאזרחים לשים לב להודעות חשודות המכילות בקשה לקבל או להזין בקישור את הסיסמה או את קוד האימות, את פרטי חשבון הבנק, מספר כרטיס האשראי או מספר תעודת זהות, הצעה לשירות שלא התקבלה מתוך האפליקציה הרשמית של הבנק, נוסח מלחיץ על חסימת חשבון או מבצע מפתה ומתנה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות