אלימות
צילום: shutterstock.com/ 271 EAK MOTO

שבוע המאבק באלימות נגד נשים: שורה של פעילויות ברחבי העיר

במהלך השבוע יתקיימו שלל הרצאות לקהל הרחב, קיר דיגיטלי שיוצב בטיילת ושיעורים מיוחדים לילדי בתי הספר | כל הפרטים:

פורסם בתאריך: 23.11.20 16:40

החל מאתמול (ראשון) ועד יום חמישי הקרוב, יצוין בבת ים יום המאבק באלימות. זאת כחלק מחזון ראש העירייה והנהלת העירייה למיגור תופעת האלימות ואלימות כלפי נשים בפרט. שבוע הפעילות כולל הרצאות, מעגלי שיח, הצגות, כנסים, סדנאות לנשים, גברים, אבות, נערים ונערות ועוד.



על פי הנתונים אחת מכל שלוש נשים נפגעת מאלימות לפחות פעם אחת בחייה וכל אישה חוותה הטרדה כזו או אחרת, לעיתים מהאנשים הקרובים ביותר, ללא הבדלי תרבות ואוכלוסייה.

בשנים האחרונות התפתחה מגמה שבה נשים ברחבי העולם מספרות את סיפורן, מדווחות ומתוקממות בדרכים שונות נגד נורמות של אלימות, כאשר בתקופת הקורונה, שבה רבים נאלצים לישהות בבתים, ישנה עלייה חדשה של מקרי אלימות במשפחה ואף רצח נשים. בבת ים הוכרז שבוע המאבק באלימות להגברת המודעות והעלאת הנושא לסדר היום במטרה למגר את התופעה.

"השנה נרצחו בישראל 19 נשים, מכל שכבות האוכלוסייה", אומרת יועצת ראש העירייה לקידום מעמד האישה, ענת לבנת, "ביניהן נשים חזקות, עובדות ומשכילות. אך לכולן היה גורל אחד אכזרי – הן נרצחו על ידי בני זוגן. עלינו לפעול בכל דרך כדי למגר תופעה כאובה זו. רק ביחד נמנע את הרצח הבא. עיריית בת ים, בהובלת ראש העירייה שמה לעצמה למטרה להגביר את המודעות לתופעה, ושבוע המאבק הוא ביטוי מובהק למטרה זו. אני מזמינה את תושבי ותושבות העיר לקחת חלק בפעילות".

אירועים מרכזיים:

היום (שני) בשעה 20:30 תתקיים הרצאה של חן קצוביץ – "ויפה שעה אחת קודם", להורים לילדים בגילאים 0-6 בנושא חינוך מיני והתפתחות נורמטיבית של מיניות בילדות.

ביום שלישי בשעה 20:30 תתקיים הרצאה לאבות על ידי יובל פרסלר – "גבר גבר אבל עכשיו אבא", על חשיבות דמות האב להתפתחות הילדים והנערים וחשיבות השיח הרגשי בין אבא לילד ומשמעותו למערכת המשפחתית כולה.

ביום חמישי בשעה 20:30 תתקיים הרצאה ושיחה עם שרון גרשון – "אהבה פנים רבות לה", להורים לילדים בגילאי 10-18 על סוגי אלימות, נורות אדומות במערכות יחסים והתפקיד ההורי במניעת אלימות מכל סוג.

בנוסף לכך, ביום שלישי, החל משעה 12:00, עד יום רביעי אחר הצהריים, יוצב קיר דיגיטלי בטיילת העיר אשר יהפוך לעצומה חיה של חתימות התושבים עם המסר "בת ים אומרת די לאלימות כלפי נשים". שני לוחות ענקיים יוצבו בטיילת, אחד לחתימה פיזית של התושבים ועל השני יוקרנו משפטים ויהיה ניתן לחתום דיגיטלית.

כמו כן, תלמידי בתי הספר היסודי בעיר יעברו שיעור חינוך מותאם לגילם בנושא ותלמידי חטיבות הביניים והתיכונים יצפו בהצגות, ישתתפו בסדנאות והרצאות העוסקות בהגברת המודעות לתופעה, עידוד לקיחת אחריות, ומתן כלים ממשיים לזיהוי מוקדם של תופעות אלימות.

ראש העירייה, צביקה ברוט: "צריך לומר בקול ברור כי בבת ים יש אפס סבלנות לאלימות כלפי נשים. די לאלימות נגד נשים ונערות. די למקרי הרצח המזעזעים ודי לקשר השתיקה. יום המאבק הבינלאומי לאלימות כלפי נשים הורחב לכדי שבוע מעמיק ורווי בתכנים ובפעילויות מעוררי השראה ומודעות לנושא".

"כולי תקווה כי בעקבות העלאת הנושא לראש סדר היום נשים נוספות תצלחנה לצאת ממעגל האלימות. המלחמה באלימות כנגד נשים ובאלימות בכלל, היא אחת הנושאים הדורשים טיפול עומק על מנת למגרה מהשורש. אני מאמין בעיר בת ים, כקהילה חמה ומשפחתית שנצליח להוקיע תופעות פסולות אלה", הוסיף ברוט.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות