משבר הקורונה: מארק ועומרי מוכרים את הצעצועים כדי לעזור להורים

ההורים הוצאו לחל"ת - הילדים הקימו דוכן צעצועים מאולתר בגן ברוור

פורסם בתאריך: 6.11.20 09:36

המשבר הכלכלי בעקבות מגפת הקורונה, הוביל שני ילדים בני 11 מבת ים, להתחיל למכור את הצעצועים שלהם כדי לעזור בפרנסת הבית, לאחר שההורים יצאו לחל"ת. השניים, מארק פרדו-זובל ועומרי אולארניק, תלמידי בית הספר "גורדון", הקימו דוכן מאולתר בגן ברוור שבשכונת גורדון ושם הם מוכרים צעצועים.

"הכל התחיל מיוזמה שלהם", אומר אביו של מארק, שי פרדו. "הם החליטו על דעת עצמם לאסוף צעצועים ומשחקים שונים מהבית שכבר לא בשימוש ולצאת לפארק על מנת למכור אותם".

שי פרדו, אביו של מארק, הוא מנהל המכון לאמנות בעיר. לפני שלושה חודשים הוא הוצא  לחל"ת. "זו תקופה לא פשוטה והיא משפיעה מאוד על הילדים ועל הבית כולו", אומר פרדו, "אין לנו שום מושג איך ומתי נחזור לעבודה בתחום. בינתיים חזרתי לעבודה בסיירת הקורונה של העירייה, שזה טוב יותר מלשבת בבית".

"המצב הכלכלי השפיע מאוד מטבע הדברים", מוסיף פרדו, "נאלצנו להוציא את הילדים מהחוגים ולצמצם את ההוצאות איפה שרק אפשר, על מנת שנוכל לשמור את הראש מעל המים. הילדים ראו את זה והחליטו לצאת במיזם עצמאי כזה, ולשמחתי מסביב לא נשארו אדישים ואנשים קונים את הדברים שהם מעמידים למכירה".



"רצינו לעזור להורים בתקופת הקורונה וזה היה נראה כמו רעיון ממש טוב", אומר מארק, "כשהתחלנו עם זה, חלק מהחברים באמת לא הבינו כל כך מה קורה ומה אנחנו עושים, וחלק ממש התלהבו מהרעיון הזה".

עומרי מוסיף כי "בסך הכל אנחנו ממלאים אחרי צורך. אנחנו מוכרים לילדים אחרים צעצועים שהם רוצים ולא יכלו לקנות אחרת".

כל הפריטים שנמכרים בדוכן, מוצעים במחיר של עד עשרה שקלים לפריט. "הרעיון מאחורי זה הוא באמת לתת לכל אחד את האפשרות לקנות את מה שהוא רוצה בסכום שכולם יכולים לעמוד בו. ככה גם ילדים שההורים שלהם בחל"ת או מובטלים יוכלו להרשות לעצמם ליהנות מצעצועים ומשחקים", אומר עומרי.



השניים מתייצבים בגינה, חמישה ימים בשבוע, בשעות אחר הצהריים, למשך כמה שעות. "זה כמובן לא בא על חשבון הלימודים, אנחנו מסיימים את השיעורים ויוצאים למכירה. התגובות מסביב מאוד חמות ואנשים שגם לא תמיד צריכים את הדברים קונים לנכדים או לילדים שלהם", מסכם עומרי.

גם המשפחות תומכות במיזם. "התלהבנו מאוד. באנו לעודד ולתמוך, ולנסות לעזור ולאפשר לעוד ילדים להשתתף במיזם המקסים הזה", אומר אביו של מארק.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות