רכבת חשמלית
צילום: סימנס מוביליטי

הרכבת מתחדשת גם בבת ים: הקרונועים החשמליים בדרך לישראל

הקרונועים החשמליים צפויים להגיע לישראל לקראת סוף החודש ולהיכנס לשימוש במהלך שנת 2021

פורסם בתאריך: 5.11.20 10:35

יחידות ראשונות של הקרונועים החשמליים יצאו מנמל המבורג לישראל. מדובר ברכבות הראשונות מדגם ה-DDEMU שצפויות להגיע לישראל לקראת סוף החודש, וייכנסו לשימוש במהלך שנת 2021, עם השלמת עבודות החישמול במסילות טבעת השרון וקו תל אביב- לאשקלון, העובר בתחנות של חולון ובת ים.

מדובר בשלב נוסף ומשמעותי בתהליך החלפת צי הרכבות המיושן המונע בדיזל, לרכבות חשמליות חדישות וירוקות, אשר ישפרו את השירות לנוסעים ויצמצמו זיהום האוויר ועלויות התחזוקה.

צילום: סימנס מוביליטי

פעילות הרכבות החדשות תתאפשר עם השלמת החישמול במסילות טבעת השרון והקו לאשקלון היוצא מתל אביב ועובר בערים חולון, בת ים וראשון לציון. בימים אלה מוקם באשקלון מתחם תפעולי חשמלי חדש הכולל מוסך לקרונועים החשמליים.

את העיר בת ים משרתות שתי תחנות, ברחוב יוספטל וברחוב הקוממיות. הקו צפוי לעבור הסבה להנעה בחשמל כבר בחודשים הקרובים, כאשר הצפי לחישמולו המלא של קו הרכבת משוער לרבעון השלישי של שנת 2021. לאחר מכן צפויים הקרונועים החשמליים להחליף את קטרי הדיזל הפועלים כיום, וגורמים לזיהום אוויר ורעש.



הקרונועים החשמליים – קרונות בהנעה עצמית ללא קטר – יהוו תוספת של 37 אחוז למצבת הקרונות של הרכבת, כאשר כל רכבת תורכב מארבעה עד 14 קרונות בהנעה עצמית חשמלית, ללא צורך בקטר. אלה יתווספו לצי הרכבות החשמליות שכולל גם את הקטרים החשמליים החדשים מדגם TRAXX והקרונות הדו-קומתיים המוכרים אשר הוסבו לחישמול על ידי רכבת ישראל.

לקרונועים החשמליים הספק של עד 8,046 כוחות סוס (6,000 קילוואט), ומשולבות בהם מערכות טכנולוגיות מתקדמות, אשר יאפשרו שירות משודרג לנוסעים, לצד בטיחות מתקדמת. בין היתר, משולבת בהם מערכת אוטומטית המאפשרת תמונה בזמן אמת של מספר הנוסעים ברכבת; מערכת מידע חכמה לנוסע, המחוברת לפיקוד הרכבות הארצי
ול-GPS, ומציגה את מסלול התקדמות הרכבת והתחנות בדרך ומערכת דיאגנוסטיקה חכמה המנטרת את מצב התחזוקה של הרכבת ומאפשרת גילוי ותיקון תקלות בזמן אמת.

שרת התחבורה, מירי רגב, מסרה: "קרונות הרכבת החשמליים החדשים יזניקו את רכבת ישראל לעידן חדש של תחבורה ציבורית ירוקה, נגישה ומזמינה. לנגד עיניי החזון לחבר את ישראל באמצעות מערכות הסעת המונים בדגש על המסילה המזרחית מקרית שמונה ועד אילת, שתאפשר נגישות תחבורתית ומוביליות חברתית לכל אזרח".

מנכ"ל רכבת ישראל, מיכאל (מיכה) מייקסנר, הוסיף: "הקרונועים החשמליים מהווים את העתיד של רכבת ישראל, קליטתם והכשרת הצוותים להפעלתם נעשית במקביל להתקדמות בעבודות הסברת המסילות לחשמל, ואלה יאפשרו לרכבת לשלב ציוד חדש שיחליף את צי הרכבות המיושן ומבוסס דיזל הפועל כיום, לשפר את רמת השירות, להגדיל את תדירות הרכבות ולצמצם את עלויות התחזוקה האנרגיה וזיהום האוויר".

מנכ"ל סימנס מוביליטי ישראל, צחי גולן, מסר: "ההגעה של הקרונועים החשמליים לארץ תסמן את תחילתו של עידן חדש לרכבת ישראל ולנוסעיה. סוג קרונועים זה, שנע כבר על המסילות בגרמניה, הינו חוד החנית של הקרונועים של סימנס. הקרונועים חדשניים, ירוקים, עם יכולות דיגיטליזיציה מתקדמות וכמות תקלות נמוכה, דבר שיביא לשיפור משמעותי של הזמינות והנוחות של הרכבות בישראל".



אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות