חוף בת ים. צילום: אור ויטא
חוף בת ים. צילום: אור ויטא דוברות העירייה

רגע לפני הגשמים: הסתיימו עבודות שיקום המצוקים לאורך חופי בת ים

העבודות בוצעו לאחר שעלה החשש לקריסת הטיילת. השלב הבא: תיקונים נרחבים בשוברי הגלים

פורסם בתאריך: 3.11.20 13:44

הסתיימו עבודות שיקום וייצוב המצוקים לאורך חופי בת ים. העבודות התבצעו במהלך החצי שנה האחרונה בארבעה מוקדים שונים, בעלות כוללת של שלושה מיליון שקלים.

החלק הראשון של עבודות השיקום התחיל במצוק הדרומי לחוף הסלע, בין הרחובות יוספטל לז'בוטינסקי, ובהמשך נערכו בעוד שלושה מוקדים נוספים שבהם התמוטט המצוק.

לפני כשנה אישרה הוועדה הארצית לשמירה על הסביבה החופית, את התוכנית החדשה לשיקום וייצוב המצוק. לאחר האישור עברה התוכנית להליך מהיר של אישורים נוספים לצורך הוצאת היתר לתחילת העבודות.



עבודות הייצוב והשיקום כללו טיפול בניקוז מי הנגר (גשמים) בראש המצוק, קדיחת ברגיי קרקע לתוך קיר המצוק וקביעת רשתות למניעת גלישות קרקע. כמו כן, בוצעה במסגרת העבודות הסדרת הטופוגרפיה ושתילת צמחיה מקומית שתסייע בייצוב הקרקע.

התוכנית לשיקום המצוק לוותה במסמך סביבתי ובניתוח אקולוגי, על מנת לשמור על ערכי הטבע ולמנוע מפגעים תוך כדי העבודות. התמוטטות המצוק היא תופעה טבעית, הנגרמת מפעילות הים והגלים, אולם באזורים עירוניים היא מהווה סכנה חמורה וללא טיפול עלולה הייתה הטיילת להתמוטט יחד עם המצוק.

מהעירייה נמסר כי בהמשך מתוכנן שיתוף פעולה עם החברה הממשלתית לחופי הים התיכון, לביצוע תיקונים נרחבים גם בשוברי הגלים על מנת למנוע את נדידת החולות שפוגעת בחופי העיר מדי שנה. ראש העירייה, צביקה ברוט: "אני שמח לבשר כי עבודות שיקום המצוק, שהיו כה משמעותיות, הגיעו לסיומן. הנחייתי את כל הגורמים בעירייה כי בטיחות קודמת לכל, והקצתי את התקציב הדרוש לכך. הסדרת מיצוב המצוק, היא אבן דרך חשובה בחידוש חופי הים היפים שלנו. שיקום המצוק, יבטיח הן שמירה על הטבע הנפלא שלנו והן את המשך הנאתם של תושבי העיר ממה שיש לחופי בת ים להציע להם".



אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות