מרכז תורני בת ים
הדמיית המרכז התורני ברחוב דליה בשנת 2016

עיריית בת ים אינה מכירה בתוכנית לבניית מרכז קהילתי תורני עליה היא חתומה

מה קרה מאז ההצהרה על הקמת מרכז קהילתי תורני על גבול חולון?

פורסם בתאריך: 5.11.20 14:20

ארבע שנים לאחר שעיריית בת ים הצהירה על הקמת מרכז קהילתי תורני במגרש בגבול עם חולון, כעת נודע כי קיימת תוכנית אחרת לקידום מיזם דומה.

בשנת 2016 הוצב שלט מטעם עיריית בת ים בצמוד למגרש שבקרן הרחובות דליה וחכמי ישראל, בגבולה עם חולון. על השלט צוין כי בקרוב יוקם במקום מרכז תורני. לשלט אף צורפה הדמיה.

ההכרזה על הכוונה להקים את המרכז עוררה זעם בקרב תושבי קריית מיכה הסמוכה, שחששו מפגיעה באיכות החיים שלהם. כמו כן, התעורר ויכוח האם השטח שייך בכלל לעיריית בת ים, שכן המבנה אמור היה לקום בשטח השייך לחולון. אולם על פי תצלומי אוויר ישנים ניתן ללמוד כי המגרש נמצא בשטחה של בת ים.

מאז ההצהרה על הקמת המרכז התורני עברו ארבע שנים, ולא נראתה שום התקדמות בשטח. יש לציין כי תוכנית זו קודמה לפני בחירתו של צביקה ברוט לראשות העירייה.



כעת, מבדיקת "השקמה בת ים" עולה תמונה מפתיעה בנוגע לתוכנית. מתברר כי לאחר חילופי השלטון, בעירייה לא מכירים בתוכנית באופן רשמי, למרות שהיא חתומה על התוכנית. לפיכך, אין כל כוונה בעתיד הנראה לעין להקים על המגרש המדובר מרכז קהילתי תורני.

ואולם, לצד זאת עיריית בת ים מקדמת בימים אלה תוכנית להקמת מרכז קהילתי במקום אחר בעיר עבור הציבור התורני. בשלב זה מדובר בתוכנית ראשונית.

מעירית בת ים נמסר בתגובה: "החלטה שכזו שלכאורה התקבלה באופן רשמי בעבר אינה מוכרת לנו. עם זאת עיריית בת ים פועלת בימים אלו בנושא עם תוכניות רחבות שיוצגו בקרוב".



אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות