צילום: Robert Kneschke / shutterstock.com

עדכון: שלושת גני הילדים שנשלחו לבידוד ישובו מחר לפעילות

הגננת המשלימה שפעלה בשלושה גנים נמצאה שלילית לקורונה

פורסם בתאריך: 24.10.20 22:24

עדכון אחרון: 25.10.20 18:40

עדכון: לאחר שהתקבלו תוצאות הבדיקות של הגננת, הוחלט כי שלושת גני הילדים שנשלחו לבידוד יחזרו מחר (שני) לפעילות. זאת, לאחר שנמצא כי היא לא נדבקה בקורונה.

אתמול נשלחו לבידוד עשרות ילדים ונשות צוות, לאחר שעלה חשש להידבקותה בקורונה של גננת משלימה שפעלה בשלושת הגנים במהלך השבוע האחרון.

במהלך שעות הערב, ניגשה הגננת לבדיקת קורונה, לאחר שחשה בתסמינים והתבקשה להיכנס לבידוד מיידי עד לקבלת התשובה. במקביל, לאחר התייעצות עם גורמי המקצוע, הורה ראש העירייה, צביקה ברוט, להכניס לבידוד את שלושת הגנים עד שתתקבל מחר התשובה הסופית, האם הגננת אכן חולה בקורונה. שלושת הגנים שנשלחו לבידוד הם "חול הים", "קיפוד הים" ו"שחיינים". במקביל, הודיעה העירייה להורי הילדים, כי הם נדרשים לקחת את הילדים לבדיקת קורונה, במסגרת קופות החולים או במתחם הבדיקות שיפעל מחר בעיר בו ניתן יהיה להיבדק ללא הפניה.

ואולם, לפני זמן קצר התקבלו תוצאות הבדיקות, לפיהן הגננת לא נדבקה בקורונה. הילדים ישובו לגנים מחר.

כזכור, על מנת לצמצם את התחלואה במוסדות החינוך, החליטה העירייה ביוזמת ברוט וממלא מקומו, אלי יריב, לעבור למתכונת לימודים של חמישה ימים בגנים, בדומה לכל הערים הגדולות בארץ. כמו כן, הודיעה עיריית בת ים כי היא תבצע מדי שבוע בדיקות מדגמיות לסייעות והגננות בגני הילדים, על חשבון העירייה.

במקביל, חתם ראש העירייה על הסכם עם בית החולים וולפסון, במסגרתו צוות מבית החולים יגיע לגני הילדים על מנת לבצע את הבדיקות. עם זאת, העירייה יכולה לחייב רק את הסייעות להיבדק מאחר שהן עובדות עירייה, בעוד שאת הגננות, שהן עובדות משרד החינוך,  היא אינה יכולה לחייב וחלקן מסרבות לעבור בדיקה.

צעד נוסף שביצעה העירייה היה הגבלת מספר הגנים בהם יכולה לעבור כל סייעת מחליפה, בעוד שבמקרה של הגננות, משרד החינוך והסתדרות המורים עוד לא הגיעו להסכמה דומה.

כעת מעריכים בעירייה, כי המקרה הנוכחי, יהווה זרז לפתרון מצד משרד החינוך גם בנושא הגננות, בדומה לפתרון שנתנה העיריה לסייעות.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות