משה עסיס
משה עסיס

אחרי 50 שנה ברחוב ירושלים בעל העסק הוותיק לא בטוח שיצליח לשרוד

לאחר שמשבר הקורונה פגע במשה עסיס, יצא נכדו בפוסט נרגש הקורא ללקוחות לשוב לחנות הוותיקה

פורסם בתאריך: 20.10.20 17:36

בפעם הראשונה אחרי 50 שנה משה עסיס, בעל עסק ותיק ברחוב ירושלים בעיר, לא בטוח שיצליח לשרוד. הסגר השני ומשבר הקורונה המתמשך עלול להוביל לסגירת מפעל חייו. אתמול (שני) ניסה נכדו לסייע ובפוסט מרגש בפייסבוק קרא לתושבים להגיע לחנות התמרוקים של הסבא שלו. "זה סבא שלי, סבא משה. הוא כבר רחוק מגיל הפנסיה וממשיך להקפיד להגיע לחנות שלו כל יום כבר 50 שנה ואפילו בתקופת הקורונה", כתב הנכד, שיר. "החנות היא חיונית וסבא שלי מוכר שם חומרי ניקוי לבית. לצערי, בהיום החנות ריקה מאנשים ובתקופה האחרונה ריקה אף יותר מתמיד".



משה בן ה-85 התרגש מהפוסט והתגובות החמות שהגיעו בעקבותיו. "לפני 50 שנה התחלתי עם חנות ירקות ופירות בדמי מפתח", הוא מספר, "אבל אז התחלתי לסבול מבעיות בריאותיות ואז החלטתי ללכת לכיון אחר ואחרי חמש שנים פתחתי חנות לתמרוקים ומוצרים לבית".

מאז הוא מקפיד מדי בוקר להגיע לחנות שפרנסה אותו ואת משפחתו בכבוד. "בשנים האחרונות היקף העבודה ירד משמעותית, הלקוחות הקבועים שהיו לי כבר לא בין החיים והלקוחות החדשים הולכים לרשתות הגדולות, מה שמשאיר אותנו, בעלי העסקים הקטנים בלי עבודה", הוא מספר. "אי אפשר באמת להתקיים מהמצב הזה. יש ימים שאני מגיע בתשע בבוקר ונשאר עד הצהריים בלי שאף קונה אחד נכנס לחנות. אני מקבל ביטוח לאומי בסכום זעום ומזה אי אפשר להתקיים, אבל מצד שני, אני לא יכול להפסיק לעשות את זה. זו השגרה שלי, ההרגל שלי".

על הפוסט שהעלה נכדו שיר, הוא מספר: "זה חימם לי את הלב. בימים האחרונים יש קצת התעוררות אבל זה לא מספיק לצערי, הילדים שלי אומרים לי שאני חייב לפרוש אבל אני לא רואה את עצמי עושה משהו אחר, ומצד שני אני לא יודע מה לעשות ואיך אני יכול להמשיך ככה. אני מקווה שאנשים יגיעו, ירכשו מוצר או שניים ויחזירו את החנות לימים הטובים שלה כדי שלא אצטרך לסגור בסופו של דבר".



אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות