חוף בת ים, צילום דוברות העירייה
חוף בת ים, צילום דוברות העירייה

אחרי הסגר: תימשך עונת הרחצה בשלושה חופים בבת ים

לאחר שיחה עם סגן ראש העירייה, אורי בוסקילה ולאחר שהוגשה שאילתה מ"השקמה בת ים" הודיע ראש העירייה: עונת הרחצה תימשך גם בחוף המופרד

פורסם בתאריך: 18.10.20 14:41

בעירייה החליטו לפתוח שני חופים לחודש נוסף, על מנת לאפשר לציבור ליהנות מהרחצה שנאסרה במהלך הקיץ בשל הסגר. אולם סגן ראש העירייה אורי בוסקילה פנה לראש העירייה צביקה ברוט בבקשה לפתוח גם את החוף המופרד. ואכן, זמן קצר לאחר שהוגשה שאילתה בנושא מ"השקמה בת ים", הודיע ברוט שכל החופים ייפתחו.



עם פתיחת הסגר הבוקר (ראשון), הודיעו בעיריית בת ים כי עונת הרחצה שהסתיימה אתמול באופן רשמי, תמשך למשך חודש נוסף בשני חופים בלבד, בהם יהיו שירותי הצלה. החופים הנבחרים הם חוף הסלע ב' וחוף הריביירה. עם היוודע על בחירת החופים, פנה בוסקילה לברוט וביקש לפתוח את החוף הנפרד על מנת לאפשר גם לציבור הדתי ליהנות מרחצה בים.

כזכור, בעקבות הסגר ובהתאם להנחיות משרד הבריאות, עונת הרחצה לשנת 2020 נפתחה בתאריך 20.5, באיחור של כחודש וחצי, והסתיימה אתמול. כאשר במרבית ימי עונת הרחצה הרשמית לא הורשה הציבור להתרחץ בעקבות הגבלות התנועה במרחב הציבורי.

באתר משרד הפנים מציינים כי "משרד הפנים בראשות השר אריה דרעי וסגנו, ח"כ יואב בן צור, שמו להם למטרה להתאים את חופי הרחצה לציבור הרוחצים במיוחד בתקופה זו במהלכה נאסרו היציאות לחו"ל וחופי הים הפכו לבילוי העיקרי של הציבור הרחב".

בהודעה שפורסמה באתר משרד הפנים צויין כי "חופי ישראל הינם משאב ציבורי ובעונת הרחצה הנוכחית היוו מקום בילוי עיקרי לאור איסור היציאות לחו"ל בשל משבר הקורונה. החופים התנהלו בהתאם להנחיות ופעלו על פי מתווה התו הסגול לשמירת בטיחותם ובריאותם של הרוחצים. כולי תקווה שבעונה הבאה אזרחי ישראל ישובו לרחוץ בים, והפעם ללא מגבלות".

בוסקילה התייחס לבקשתו לפתוח את החוף המופרד, ואמר "אני מברך על פתיחת החופים לחודש נוסף, כדי לאפשר לציבור שלא זכה להנות מעונת הרחצה האחרונה במלואה-ליהנות ממנה. יחד עם זאת אני מבקש לאפשר את הזכות הזאת לכלל התושבים. בת ים מתאפיינת באוכלוסייה מעורבת שעובדת בהרמוניה שמהווה דוגמא. לכן הפעלת החוף הנפרד בבת ים לתקופה של חודש נוסף, בנוסף לשני חופים שנבחרו לתת שרות לתושבי בת ים היא מחויבת המציאות, אני משוכנע שימצא התקציב לטובת הפעלת החוף הנפרד".

בנוסף לבוסקילה, גם השדרן עמי מימון מ'קול ברמה' התייחס לנושא, ופנה לשר דרעי באמצעות הטוויטר: "שבוע טוב יקירי. לאור זה שהתירו פתיחת החופים החל ממחר בבוקר אבקש לדאוג לסידור של זמני הרחצה לציבור שומרי התורה בחוף הנפרד. יש לנו רצון לשמור על הכללים וגם לטבול במקווה המאושר על פי חוק. וכמובן להאריך את עונת הרחצה".

נראה כי ברוט שקל בחיוב את בקשתו של בוסקילה, כשפרסם כי החוף הנפרד אכן יתווסף לשני החופים ויפתח גם הוא. מהעירייה נמסר לאחר פניית "השקמה בת ים" כי החוף הנפרד יפעל בחודש הקרוב רק בימים רביעי, חמישי ושישי. ברוט מסר: "מגבלות הקורונה מנעו מאנשים לצאת ולהיות מהים, ואנחנו רוצים לאפשר לכמה שיותר תושבים לחזור ולבלות בחופי הים לפני תחילת ימי הגשם והקור. עם זאת אני קורא לכולם להקפיד גם בחופי הים על הנחיות הקורונה, לשמור על מרחקים ולהקפיד על היגיינה".



אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות