מתנדבים התגייסו לשיפוץ בית ניצולת שואה שחיה בהזנחה ובתנאים קשים

העובדת הסוציאלית, גפן טישלר, הצליחה לרתום בעלי מקצוע למבצע שיפוץ ביתה של ניצולת השואה הערירית: "אין ספק שכולנו זכינו"

פורסם בתאריך: 14.10.20 12:57

גפן טישלר שמשמשת כעובדת סוציאלית עובדת סוציאלית במכבי שירותי בריאות הגיעה לביתה של פרידה, ניצולת שואה ערירית בת 85 מבת ים, וגילתה בית ישן עם צבע מתקלף ועובש על הקירות. בעזרתה של עובדת סוציאלית נוספת וקבוצת מתנדבים הם הגיעו לסייד ולצבוע את ביתה של הקשישה. "ככה מתחילים שנה טובה", אומרת טישלר.



"הקשר בין שתינו התחיל כשביקרתי אותה בביתה לפני כמה חודשים כחלק מתפקידי בתוכנית 'בידיים טובות'", מספרת גפן טישלר, "פגשתי אישה מקסימה, צנועה וחייכנית, שחדרה לליבי. המראה של תנאי מגוריה היה מאוד קשה עבורי, הקירות היו מלאי עובש, צבע שמתקלף. ממש לא בית בו יכולה לגור אישה מבוגרת".

"הלכתי כל הזמן עם תחושה לא נעימה בבטן וחשבתי איך אני יכולה לשפר את מצבה", ממשיכה טישלר, "אחרי הרבה מחשבות החלטתי לשתף את שלי פייגנבלט, עובדת סוציאלית מהקרן לרווחת נפגעי השואה, שהסיפור של פרידה נגע גם הוא לליבה ויחד החלטנו שאנחנו יוצאות למבצע שיפוץ לקראת השנה החדשה. שלי הצליחה לגייס 12 מתנדבים, וביחד הגענו לבית של פרידה מצוידים במברשות, צבע וחומרי ניקיון".

במהלך שני ימי השישי האחרונים הגיעו מתנדבים לבית של פרידה, ויחד עם העובדות הסוציאליות שיפצו, סיידו, צבעו וניקו את הבית עם מסכות ושמירה על הנחיות הקורונה.  "למרות החום הרב ואי הנוחות עם המסכות, הייתה לכולם תחושה של שליחות", אומרת טישלר, "כולם היו מגויסים ומחויבים למשימה ובאמת נרגשים שהם יכולים לתרום ולעשות משהו טוב. העשייה המשותפת של כולנו במיוחד בימים האלה של התחלת שנה חדשה הייתה משמעותית ומאוד מרגשת".

"זו מהות התפקיד שלי כעובדת סוציאלית, היכולת לגעת באדם האחד, לשמח אותו ולהביא קצת אור לחייו", מסכמת טישלר, "אני שמחה שניתנה לי הזכות יחד עם המתנדבים המדהימים לעשות משהו טוב עבור פרידה, להראות לה שלמרות הקורונה ולמרות המצב המאתגר יש אנשים טובים. פרידה הייתה ממש מאושרת. היא לא הפסיקה לחייך ולהודות לנו. והעובדה שגרמנו לה לחייך ולהתחיל את השנה ברגל ימין זאת בעצמם התמורה שלנו. אין ספק שכולנו זכינו".

*תוכנית "בידיים טובות" היא תוכנית ייחודית של הרשות לזכויות ניצולי שואה במשרד לשוויון חברתי ובשיתוף מכבי שירותי בריאות, במסגרתה מאתרים ניצולי שואה ללא מעטפת משפחתית, ומצמידים להם עובדות סוציאליות ועמיתים מלווים המתאמים את הטיפול הנדרש עבורם.



אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות