התחזית לשבת: תיאלצו להתפלל מחוץ לבתי הכנסת ללא מצננים

המתפללים זועמים: בתום חגי תשרי העירייה מבקשת לאסוף חזרה את המצננים. בעירייה מסבירים: "הוספנו תקציב כדי להשאירם גם במהלך סוכות"

פורסם בתאריך: 13.10.20 12:30

מזג האוויר הצפוי ביום שבת הוא 29 מעלות בצל. אומנם לא שרב כבד, אך חם ומאוד לא נוח למתפללים שייאלצו לעמוד מחוץ לבתי הכנסת הסגורים ללא מצננים. זאת, לאחר שהמצננים שחולקו על ידי העירייה בחגי תשרי, נאספו חזרה. המתפללים זועמים ומנגד בעירייה מבהירים כי המצננים חולקו ליום הכיפורים, וכדי להקל על המתפללים הוחלט להשאירם גם במהלך סוכות.



"העירייה התהדרה במצננים שחולקו לבתי הכנסת ועכשיו הם אוספים אותם כשעדיין חם בחוץ", כך אומר ל"השקמה בת ים" גבאי של אחד מבתי הכנסת בעיר, לאחר שקיבל  אתמול (שני) הודעה מעיריית בת ים כי עליו להחזיר את המצנן שהושאל לבית הכנסת.

"כל בתי הכנסת בעיר קיבלו מצננים לקראת יום הכיפורים, ובגלל ההנחיות והאילוץ להתפלל מחוץ לבתי הכנסת. העירייה התחשבה במצב ובמזג האוויר ועשתה איתנו חסד, הבעיה היא שעדיין מאוד חם וההגבלות, בהן סגירת בתי הכנסת, נשארו בעינן אבל הערייה דורשת להחזיר אותם. אנחנו חוששים שבשבת הקרובה אנשים יפרו את ההנחיות ויתקהלו שוב בבתי הכנסת", טוען מתפלל אחר.

"אנחנו לא יכולים להתפלל בחוץ", הוא ממשיך, "יש בבת ים הרבה מתפללים מובגרים שיהיה להם מאוד קשה אבל המצננים עולים לעירייה כסף. האם כסף חשוב יותר מחיי אדם?".

מהעירייה נמסר בתגובה: "עיריית בת ים הייתה העיר היחידה בארץ מבין הערים הגדולות שביצעה פעולה כזו לטובת התושבים, ועוד בהיקפים גדולים כל כך. לכן הטענה לא כל כך מובנת".

"המצננים הושכרו בעלות של מאות אלפי שקלים רק לטובת תפילות יום הכיפורים, אבל לאחר מכן בהחלטת ראש העירייה הוסיפה העירייה תקציב נוסף בכדי לאפשר למתפללים שימוש גם בימי חג הסוכות ושמחת תורה. כעת הסתיימה תקופת השכירות והספק ביקש לאסוף את המצננים. אנחנו שמחים וגאים להיות העיר היחידה שהצליחה להעמיד כמות גדולה כל כך של מצננים ולמשך זמן ארוך יחסית כדי לסייע לאלו המתפללים בחוץ, וקוראים לציבור להמשיך ולשמור על ההנחיות".

 



אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. מרחוב הרב צבי יהודה.

    במקום להגיד תודה לעירייה שפינקה אותנו עם המצננים, אנשים מתלוננים?
    אנחנו מאד התרשמנו מהמבצע המפרגן של המצננים, היתה תפילה נעימה. תודה רבה לצביקה ולצוות שלו.
    עכשיו מזג האוויר הרבה יותר טוב, עומס החום ירד ולא צריך להיות היסטריים!

  2. ישראל תושב בת ים לשעבר

    בת ים לא היתה העיר היחידה בארץ שקיבלה מצננים.
    גם בחולון הסמוכה חילקו ציוד ומצננים לקראת כיפור.
    מעניין מאד למה נחפזים לקחת זאת בחזרה ולא מחכים מעט לעשות טובה מושלמת?

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות