הכלב טיילור לאחר שחולץ מבעליו המתעלל. צילום: דוברות משרד החקלאות

הצעה לסדר בעקבות ההתעללות האכזרית בכלב: מרפאה וטרינרית עירונית

הצעה חשובה לסדר ועל הדרך עקיצה ממי שעזבה באחרונה את הקואליציה

פורסם בתאריך: 13.10.20 15:51

בעקבות המקרה הקשה שבו תועד תושב בת ים כשהוא מתעלל בכלבו על מנת לנקום בבת זוגתו לשעבר, העלתה השבוע חברת מועצת העיר קטי פיאסצקי הצעה לסדר, בה היא קוראת לעירייה להקים מרפאה וטרינרית למען בעלי החיים בעיר. באותה הזדמנות טוענת פיאסצקי כי כשהייתה חלק מהקואליציה, ממנה פרשה לפני כשבועיים, לא הצליחה לקדם נושאים רבים. בהם גם את נושא המרפאה הווטרינרית.



"הקמת מרפאה וטרינרית בעיר היא הכרח בעיר שבה יש אלפי כלבים ברשיון ועוד אלפי בעלי חיים החיים ברחובות", כתבה פיאסצקי בהצעה לסדר והוסיפה כי "הצעתי היא להקים מרפאה וטרינרית עירונית שתכלול חדר ניתוח, ושתיתן מענה לתושבים ולבעלי החיים בעיר, ותעסוק במתן שירותי רפואה לבעלי חיים נטושים בתחום הרשות".

להשקמה בת ים אמרה פיאסצקי: "במשך שנתיים החזקתי את תיק זכויות בעלי החיים ולצערי לא זכיתי לשיתוף פעולה בכל הנוגע לנושא זה. עם כניסתי לתפקיד העלתי בפני ראש העירייה את הצורך במרפאה וטרינרית עירונית שתעבוד במתכונת 24/7 ותהווה כתובת לחיות ולבעליהן. לצערי, הדברים נפלו על אוזניים ערלות. עכשיו, כשאני באופוזיציה, יש לי את האפשרות להעלות נושאים לסדר היום מבלי שיופעלו עליי לחצים פוליטיים כדי שאשב בשקט. אני בטוחה שחבריי למועצה מבינים את חשיבות העניין, על אחת כמה וכמה אחרי התמונות הקשות של ההתעללות בכלב בשבוע שעבר. אני מאוד מקווה שהקואליציה לא תצביע להוריד את הנושא מסדר היום".

גורמים בעיר אמרו כי "קטי היתה שנתיים מחזיקת תיק בעלי החיים ולא עשתה שום דבר כדי לקדם את הנושא. היא חיממה את הכיסא ולא העלתה אפילו הצעה אחת בנושא במועצת העיר. לא קיימה אפילו דיון אחד בהנהלת העיר. כלום. אז למה היא נזכרת בזה רק אחרי שפוטרה מהתפקיד?".

כך או כך, אם תתקבל ההצעה היא עשויה לתת מענה לבעלי חיים רבים שאינם זוכים לטיפול. יאנה יעקובי, שהקימה את עמותת "בת ים אוהבת חיות" מסרה בעקבות ההצעה לסדר: "בשבוע האחרון היינו בכותרות בגלל נושא ההתעללות בכלב ואין ספק שזה הביא איתו משב רוח טוב של שינוי בתפיסה לבעלי החיים בעיר, הפעילים שלנו היו שם וזה מזעזע, הבעיה היא שזה רק אחד מהמקרים שהגיעו לציבור כשיש המון מקרים כאלה שלא מגיעים לחשיפה ואנחנו כולנו צריכים לפקוח עיניים ולשנות את הגישה לבעלי החיים".



אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות