המציל מבת ים: "אפשר לכתוב ספר עם התירוצים שאנחנו שומעים כדי להיות בחוף"

אבי אפיה על התירוצים, המבוגרים שמגיעים למרות הסגר, המתחזים שמגיעים עם גלשנים לילדים והתושב שנשך פקח. לא רגוע על החוף - צפו:

פורסם בתאריך: 5.10.20 16:31

יותר מ-40 שנה עובד אבי אפיה כמציל בחופי הים. אפיה שב-25 השנים האחרונות משמש גם כיו"ר ועד העובדים בעירייה מופתע והמום בכל פעם מחדש מהתירוצים שמספקים תושבים המבקשים לעקוף את תקנות הסגר המחמירות.

שוטרים ופקחים בכל רחבי הארץ נתקלים באזרחים שמנסים לעבור על הנחיות וממציאים תירוצים שונים כדי להימנע מדוחות וקנסות. כך גם בבת ים.

אפיה שלאורך השנים פגש לא מעט אנשים ומכל הסוגים, שמע אין ספור תרוצים ואף הציל לא מעט חיים, אלא שבימים אלה, בתקופת הקורונה והאיסור להגיע לחופי הרחצה, הפכה העבודה בים להרבה יותר מאתגרת ומתוחה.



"מתחילת חודש אוקטובר, בחמשת הימים האחרונים, ניתנו בחופי הים 26 דוחות על איסור שהייה, אי ציות למצילים והפרת ההנחיה של שמירה על מרחק. אנחנו הפכנו ממש לשק חבטות ולתסכול של האזרחים בעקבות הסגר", אומר אפיה.

"הציבור חסר מעש ואנחנו משתדלים להבין כמה שאפשר וכמובן לשמור על החוק", הוא מוסיף, "הסגר הזה פשוט נוראי. אנשים מגיעים לחופים כל הזמן בתרוצים שונים. הים קוסם לאנשים, בעיקר כשאין להם מה לעשות בבית. חלקם באים לעשות ספורט והרוב באים לשהות. החניונים עמוסים והכי מצחיק זה העובדה שפתאום כולם נהיו גולשים וספורטאים מצטיינים. מהתירוצים שאנחנו מקבלים אפשר לכתוב ספר".

אפיה מספר כי מדי בוקר חופי בת ים מלאים באנשים מבוגרים, על אף הסיכון בהידבקות בקורונה. "הם, שהכי אמורים לשמור על עצמם, מגיעים ומתקהלים פה", הוא אומר, "הם לא מבינים שהם מסכנים את עצמם. קשה לשבת בבית, אבל חייבים להיזהר ולהפקיד. אנחנו מבקשים מאנשים לעזוב את החוף, מכריזים מספר פעמים ומבקשים מאנשים שלא להתקהל כי אסור לשהות בחוף הים. אנשים פשוט לא מבינים שאסור להתרחץ במים ואנחנו פה כדי למנוע את הרחצה. הם רואים את הגולשים ולא מבינים למה להם לא מותר ואז מתחילים התירוצים".

תן דוגמה לתרוצים שאתה שומע?

"הגיע לים בחור עם אישור מפסיכיאטר שהוא חייב להיכנס למים עם מלווה. אחר הגיע וטען שהוא זקוק לוויטמינים מהים ולכן הוא מחויב להיכנס. יש את אלו שרואים בים גולשים, ומגיעים עם גלשן מקלקר, לילדים, שנקנה דקה קודם".

"לדעתי, ככל שיארך הסגר הזה, לא יהיה סוף להמצאות האלו. הבעיה הכי גדולה היא שברגע שנתנו לספורטאים היחידנים להיות בחופים הוויכוחים לא נגמרים. זה מוציא הרבה אנרגיה, הרבה יותר קל היה לתת לכולם לשחות במים".

איך אתם מתמודדים עם זה?

"כשאנחנו לא נותנים לאנשים אישור להיכנס הם מצפינים לחופי יפו. שם אין אכיפה ולנו אין שם סמכויות. פניתי למנהל אגף החופים בעיריית תל אביב, הסברתי לו שיש בחופי יפו הגובלים בבת ים התקהלויות והמוני אנשים שנכנסים וביקשתי שיאכפו וישלחו פיקוח".

נתקלתם במקרי אלימות בעקבות האכיפה?

"לצערי כן, יש המון מצבים של ויכוחים קולניים, אנשים שנכנסו למים ורבו עם הפקחים. רק בשבוע שעבר, מבקר בחוף נשך פקח, הפקח נזקק לטיפול והמשטרה התערבה. העבודה שלנו הייתה להציל חיים, עכשיו אנחנו גם צריכים למנוע מהאנשים להיכנס לחוף ולהיות משטרה ממש".

תכף מתסיימת עונת הרחצה ומה אז?

"העונה מסתיימת רשמית בעוד שבוע, ב-17 באוקטובר. אני מאמין שיצטרכו לשים פיקוח במהלך כל שעות היום כי אנשים לא ממושמעים. עוד בעיה שקיימת היא העובדה שהעיר הזו צפופה ויש פה המון בתים שמאוד קרובים לים מה שנותן לכל  אזרח אפשרות על פי חוק להגיע לים מבלי לעבור על הגבלת המרחק. יש אנשים שמגיעים עם ילדים קטנים ואומרים שאין להם מה לעשות בבית והם נחנקים. אז מה, אז תלמדו את הילדים לעבור על החוק? כולנו רוצים לנקות את העיר מקורונה, אבל אם לא ישמעו להוראות זה לא יקרה".

אבל גם רגעים מחממי לב ומרגשים. "קיבלנו בקשה לתת לילדה בת 11 חולת סרטן סופנית שבאה לטיפול בישראל, להיות קצת בחוף. היא תיירת שבאה לטיפול רפואי בישראל. אז אפשרנו לה, לכמה דקות, עם האימא שלה ועם פקח מלווה אותן".

כך נראה הבוקר בחוף הים השבוע:

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אנו מגיעים לים כל בוקר מזה ארבעים שנה כדי לעשות ספורט חורף וקיץ אבקש לתת לנו עד תשע זה מפריע לאף אחד מרים קמפה

  2. מיכל

    ״הם לא מבינים שהם מסכנים את עצמם״?!?? אתה נטול השכלה בכלל?! זקנים מתים מצער בבתים, יש לי שכנה זקנה שאומרת לי שהיא על הקצה לא להתאבד!! הים בריא לכולנו!!! אטומים כבשים!! תנו לנו להבריא, הים בריא מרפא!!! תת רמה השכלתית!! הרי ברור שזו דירטטורההההה

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות