יום הכיפורים בבת ים: ציליות ומצצנים מחולקים לתפילות מחוץ לבתי הכנסת

על פי המתווה תתאפשר תפילה בבתי הכנסת ובשטחים פתוחים בקבוצות מצומצמות. בעירייה מזמינים גבאים לפנות על מנת שיוכלו לקבל מצננים

פורסם בתאריך: 25.9.20 11:36

מתווה התפילות במהלך הסגר וביום הכיפורים בבת ים: יתאפשרו תפילות בתוך בתי הכנסת במתכונת מצומצמת, תוך מתן עדיפות לתפילות במרחב הציבורי.

על פי המתווה תפילות בשטח פתוח יתקיימו בקבוצות של עד 20 מתפללים, עם הפרדה מוחלטת בין קבוצה לקבוצה, ודרישה לעטות מסכה ולשמור על מרחק לכל אורך התפילה.  תפילות בתוך בתי הכנסת יתאפשרו במספרים מצומצמים. זאת, בהתאם למתווה ולהגבלות שעליו החליטה הממשלה אתמול (חמישי).



ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, יחד עם המשנה לראש העירייה רפי ברנז ויו"ר המועצה הדתית, בני אלחרר, קיימו השבוע הערכת מצב כדי לסייע לבתי הכנסת לקיים מניינים בחוץ. במסגרת ההיערכות רכשה העירייה ציליות ענק בעשרות אלפי שקלי, אשר חולקו לגבאים ונציגי בתי הכנסת ברחבי העיר. זאת, במטרה לעודד תפילות בחוץ.

כמו כן, יחולקו מצננים למנייני תפילה שייערכו ביום כיפור באוויר הפתוח. מהעירייה נמסר כי גבאים המעוניינים לקבל, ללא תשלום, מצננים מתבקשים לשלוח הודעת טקסט או וואטסאפ בלבד למספר 058-5106666, עד למוצאי שבת בשעה 22:00.

בעירייה ציינו כי המלאי מוגבל, והעיריה אינה יכולה להבטיח את האספקה לכולם. כמו כן, הובהר כי ניתן לספק מצננים רק למניין הסמוך לנקודת חשמל, חיבור לנקודת מים, וכן יכולת לנעול את המצנן בשעות הלילה בתוך בית הכנסת.

"כולנו ודאי נצטער על שביום כיפור לא נוכל להיות כרגיל בבתי הכנסת, אבל כן נשמח מאד כשנזכור שהמהלכים הללו יצילו חיי תושבים", מסר ברוט והוסיף: "גם הרבנים הצטרפו לקריאה שלי והיא חשובה במיוחד כי מספר הנדבקים צפוי לעלות בימים הקרובים".

במקביל נמשכת אכיפת תקנות הקורונה, כאשר בת ים, שלא כמו הערים השכנות, אינה מוגדרת כעיר אדומה בשל רמת תחלואה הנמוכה יחסית. "צריך לזכור שבימים הקרובים, למרות הסגר, תהיה עוד עלייה בתחלואה לפני שנראה את הירידה הצפויה", אמר ברוט, "אנחנו לא נתפשר על שום דבר שיביא לשמורה על בריאות תושבינו. אנא, ביום הכיפורים הזה התפללו בחוץ. ומי שנמצא בקבוצת סיכון, התפללו בבית. רק באחריות משותפת נצליח לעבור את זה".



אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות