צילום: David Cohen 156 / shutterstock.com

יום כיפור בצל הקורונה: "הכי נכון לסגור את בתי הכנסת"

חבר המועצה שמעון ועקנין, פעיל בבית הכנסת "מניין הצעירים", חושש שלא ניתן יהיה לשמור על הגבלות הקורונה

פורסם בתאריך: 26.9.20 18:29

בית הכנסת "מניין צעירים" נפתח לפני 21 שנה בקומת הקרקע של מבנה המכונה "הוסטל", בפי חבר מועצת העיר, שמעון ועקנין. המבנה הוא למעשה בית דירות של חברת "עמידר" אשר בקומה התחתונה הוקם בית הכנסת. המקום מסוגל להכיל כ-60 איש ומהווה מוקד קהילתי משפחתי למתפללים בו.



אל בית הכנסת מגיעים מתפללים מכל חתך הגילים וביניהם גם הדיירים המתגוררים בדירות שמעל בית הכנסת. עם השנים הפכו כל אותם אנשים לחברים טובים.

חבר המועצה ועקנין מתפלל במקום, פעיל באחזקת בית הכנסת מיום פתיחתו ומכיר כל אדם שמגיע להתפלל. לקראת יום כיפור, מספר ועקנין ל"השקמה בת ים" על התחושות המלוות אותו בימים אלה: "אני לא אדם חרדי, אני אדם מסורתי שבית הכנסת חשוב לו, אבל יותר מזה חשובה לי בריאות הציבור. יום כיפור הוא יום קדוש אבל למרות הקדושה, בעייני צריך לסגור את כל בתי הכנסת ולהתפלל במרחבים הפתוחים. מדובר בסכנת נפשות של ממש".

ועקנין מסביר שלמרות שהשנה בניגוד לשנים קודמות, ערכו בבית הכנסת רשימות מבעוד מועד כך שרק מי שנרשם יוכל להתפלל בפנים בגלל מגבלת הקורונה וכי מספר המתפללים יהיה קטן וידוע מראש, הדבר עלול ליצור ויכוחים ויהיו רבים שיבקשו להיכנס למרות הכל. "זה יוצר מצב לא נעים שיכול להגיע לעימותים מיותרים, אז למה מלכתחילה לפתוח?", אומר ועקנין.

"הכי טוב זה תפילות בחוץ בימים אלה. ביום כיפור ידוע שבתי הכנסת מלאים, יש אנשים שלא מבינים את משמעות המילה 'אסור להכניס יותר', ומצב התחלואה נהיה גרוע מיום ליום. אין לנו ברירה אחרת וחייבים להוריד את התחלואה. אין סינטימנטים לאף אחד, הכי נכון היה לסגור את בתי הכנסת, עם כל הכאב והצער מקדושת היום", מסכם ועקנין.

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות