בית כנסת בטיילת בת ים

צעירים בבגדי ים, בתי קפה ובית כנסת: השילוב הלא שגרתי בטיילת

בין משרדי התיווך, בתי הקפה ומול המתרחצים בחוף בת ים, החל לפעול בית כנסת ולא כולם מבינים את השילוב

פורסם בתאריך: 11.9.20 10:48

בין שלל המסעדות ומשרדי התיווך על טיילת בת ים, הוקם בחודש האחרון בית כנסת השייך לחצרו של הרב ישעיהו פינטו. בית הכנסת המושך אליו מתפללים מדי סוף שבוע שנתקלים במתרחצים שמגיעים לחופי הרחצה או במשפחות שמבלות בבתי הקפה הסמוכים. מראה לא ממש שגרתי גם בבת ים, שיודעת להכיל דתיים לצד חילונים.

"אני לא רואה שום בעיה, בית כנסת הוא בית כנסת", אומר יוסף, תושב העיר המתפלל בבית הכנסת בקביעות. "נכון שזה פחות נוח כי זה על הטיילת ויש פה לא מעט אנשים שעוברים כאן בלבוש לא צנוע. לעיתים זה לא נעים, אבל אנחנו מסתדרים עם מה שיש והכול בסדר. בכל מקום שבו יש בית כנסת אנחנו נבוא להתפלל".



מהצד השני, יש תושבים שלא מבינים את הנחיצות של הקמת בית כנסת דווקא בטיילת בת ים. "העיר בת ים מלאה בבתי כנסת וזה בסדר, אבל למה לפתוח אחד גם בטיילת", תוהה תושבת העיר ומוסיפה: "זה פשוט הזוי שפתחו בית כנסת במקום הכי פרוץ בעיר. כל השבת החנויות עובדות, צעירים וצעירות בבגדי ים מסתובבים במקום. אני לא דתייה או שומרת שבת אבל אני והמשפחה שלי מסורתיים וזה מאוד לא נעים לנו לראות את זה. איזה רב בוחר מיקום כזה? איך המתפללים אמורים לצאת בשבת מבית הכנסת כשבצמוד אליהם יש את הגלידרייה של גלידה 'גולדה' מפוצצת באנשים? אני לא חושבת שיש עוד דבר כזה בארץ. ביקיני ובית כנסת צמודים זה לזה".

ויקטור טל, מחזיק תיק רישוי עסקים אמר לה"שקמה בת ים": "הטיילת בבת ים מלאה בתמהיל של מקומות בילוי ואין מניעה שיהיה שם גם בית כנסת, עסקים רבים קרסו בתקופת הקורונה ובמצב הנוכחי בו אין הרבה עסקים בטיילת לאנחנו לא אוכפים עסקים של תיווך ובתי כנסת. כשהטיילת תחזור לפעילות עם מסעדות ויבואו עסקי מזון אזי נאכוף משרדים".



תגובות

3 תגובות
3 תגובות
  1. גלית

    בית הכנסת הוא דבר מבורך – אך כל האנשים בפנים הם בלי מסיכות ואי אפשר לקחת סיכון. אנו בתקופת הקורונה !

  2. אפי קורוס

    חכו.. בינתיים הם "מסתדרים" (מחכים לרגע כושר..)
    עוד מעט הם יתחילו לדרוש שיסגרו את החוף כי "מה שהולך שם ממש לא צנוע ולא יאה למקום קדושה"
    🙂 חכו חכו. איראן כבר כאן.

  3. אני

    עכשיו הם נדחפו לטיילת בשקט, אבל עוד מעט הכל מסביב יתחיל להפריע להם והם יבואו עם כל מיני דרישות. הם לא הקימו את בית הכנסת סתם כך דוקא במקום כזה

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות