שופר בפארק בקורונה. קרדיט צילום: אור תורה סטון
שופר בפארק בקורונה. קרדיט צילום: אור תורה סטון

מגבלות הקורונה: תקיעה בשופר בשטחים פתוחים ברחבי העיר

מארגני האירוע: "הפעילות תאפשר לתושבי העיר, המשתייכים לקבוצות סיכון, שאינם יכולים להגיע לבית הכנסת, לשמוע את קול השופר"

פורסם בתאריך: 8.9.20 10:29

במהלך ראש השנה תקיים תוכנית יחד, מבית רשת אור תורה סטון בשיתוף ארגון רבני צהר והחברה למתנ"סים, את אירועי "שופר בפארק" בבת ים תחת מגבלות הקורונה. "שופר בפארק" הוא אירוע קהילתי, הכולל בין היתר תקיעות שופר, אמירת תשליך ופיוטים ברוח יהודית ישראלית חוויתית.



האירועים ייערכו ביום ראשון, 20 בספטמבר, בשעה 17:00 תוך הקפדה על עטיית מסכות ובחלוקה לקפסולות. זאת בהתאם להנחיות משרד הבריאות. האירועים יתקיימו במספר מוקדים בעיר: טיילת בת ים, מרכז קהילתי גאולים, רחוב נגבה, כותר פייס, יגלום, הבונים, גורדון, יהב גן אשכול ברחוב בר אילן וחוף המזח.

מטרת אירועי "שופר בפארק" היא לאפשר לציבור חילוני גדול שאינו מגיע לבתי הכנסת בתקופת החגים להרגיש את החיבור ומהות החג על פי תפיסתו ואמונתו. הפעילות השנה תאפשר לתושבי העיר, המשתייכים לקבוצות סיכון, שאינם יכולים להגיע לבית הכנסת ובראשם אוכלוסיית הגיל השלישי, לקיים את חובת שמיעת קול השופר אפילו מהגינה הקרובה או ממרפסת ביתם.

נשיא וראש מוסדות אור תורה סטון, הרב כתריאל ברנדר, אומר כי "מיזם שופר בפארק יאפשר לאלפים בכל רחבי הארץ לשמוע תקיעת שופר במרחב הציבורי והפתוח תוך שמירה על בריאותם וביטחונם".

"דווקא כעת, כשאנחנו בתקופת הקורונה, ושומעים מסביבנו לא אחת שיח של קיטוב ופילוג, חשוב מתמיד לחבר בין ציבורים וקהלים שונים על רקע הסמלים המשותפים לכולנו. השופר מעניק הזדמנות טובה לכך מאחר וזו תפילה ללא מילים שכל יהודי יכול להתחבר אליה", מוסיף הרב ברנדר.

יו"ר ארגון רבני צהר, הרב דוד סתיו: "האתגר השנה הוא עצום, אנו מעריכים שאנשים יחששו להגיע להגיע ולכן עושים את כל המאמצים לתת את תחושת הביטחון המרבית עבור כלל ישראל ומזמינים את כל מי שחפץ להגיע לשמוע שופר, אירוע מרומם נפש לכל יהודי באשר הוא".

שופר בפארק קורונה

שופר בפארק קורונה

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות