"לחילונים נותנים להתקהל בים ועלינו אוסרים לטוס לאומן. זו גזענות"

אליהו חיאב מבת ים, שכבר 19 שנה מבקר בקברו של הרבי נחמן, מזהיר: "כל מי שלא יטוס לאומן יתקהל כאן בבתי הכנסת. יהיו 2,000 מתפללים במקום 200"

פורסם בתאריך: 31.8.20 10:14

נמשכת המחלוקת סביב הטיסה לאומן שבאוקראינה. לאחר שהחסידים השתתפו בהפגנות בבלפור שבירושלים, הורה ראש הממשלה להקים צוות שרים לבחינת מתווה הטיסה לאומן, כאשר מנגד הפרויקטור רוני גמזו מודיע כי הוא מתנגד לאפשר לחסדים לטוס לקברו של הרבי נחמן מברסלב.

בינתיים הודיעה ממשלת אוקראינה כי בעקבות התפרצות הקורונה, לא יוכלו החסידים להיכנס לאומן. בנוסף, בשבוע האחרון אף נעצרו בנמל התעופה מספר חסידים שניסו להיכנס לשטחה של אוקראינה.



במשך 19 שנה ברציפות, בכל ראש השנה, טס אליהו חיאב מבת ים לאומן, ומתפלל על קברו של הרבי נחמן. השנה הוא עדיין לא יודע אם ימשיך את המסורת. "המצב הזה הוא מאוד בעייתי", הוא אומר, "יש פה אפליה נגד החרדים. לכם החילונים נותנים ללכת ולהתקהל בים, במסעדות או במסיבות ואפילו על טיסות ואותנו החרדים סוגרים בלי לתת לנו יכולת ללכת ולקיים מצווה חשובה. אם זו לא גזענות אני לא יודע איך אתה יכול לקרוא לזה".

"אני לא מבין, לשבת במטוס ולטוס ליוון או בולגריה לא מסוכן כי מה? לא יושבים אנשים במטוס אחד ליד השני? ההתקהלות שם לא קיימת? יש פה צד מכוון שלא רוצה לתת לנו חופש פעולה אבל זה לא ילך", מוסיף חיאב.

מה לדעתך יקרה?

"אני מאמין שסמוך למועד יפתחו את השערים ויתנו לנו לצאת. הם כרגע עומדים על הרגליים האחוריות כדי להוריד את כמות הנוסעים אבל זה לא יעזור להם, כי מה יקרה אז? כל מי שלא ייסע, יתקהל בבתי הכנסת פה ואם קודם היו 200 איש בבתי הכנסת זה יהפוך ל-2,000".

אתה מתכוון לנסוע?

"אני עוד לא יודע. אבל תראה מה קרה בסוף השבוע האחרון, האוקראינים קיבלו מטוס מישראל מלא בערבים וחרדים. את הערבים הכניסו, את החרדים כלאו בגדרות עם כלבי שמירה מסביב. זה נראה לך הגיוני שזה קורה בכלל? יש פה נסיון לסיכול מכוון".

יש לכם תוכנית פעולה?

"תפילה, תפילה בוקעת שערי שמיים ואנחנו כולנו מתפללים שגזרות השמד האלו יעלמו. אני מבטיח לך שהכל יסתדר ואנחנו נצבא על הקבר של הרבי כמו קודם, הקדוש ברוך הוא שומע תפילות ועושה ישועות".

יהיו כאלה שינסו להיכנס עם דרכון ארופאי?

"זה לא כזה פשוט, להרבה חרדים אין דרכון ארופאי ובלי קשר אתה לא יכול להסתיר את החזות שלך. זה לא פתרון".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות