ענבל פלאח יעקב
ענבל פלאח יעקב

מי ישלם לכם עבור ימי העבודה שהפסדתם כשנכנסתם לבידוד?

ענבל פלאח–יעקב, חברת מועצת העיר ומחזיקת תיק הבריאות חוששת שבהיעדר פיצוי רבים יפרו את ההנחיות ולא ניתן יהיה לעצור את שרשרת ההדבקה

פורסם בתאריך: 4.8.20 13:21

"תושבים יקרים, לפני שאתם יוצאים החוצה ומפירים חלילה בידוד, דעו לכם שלמרות שבג"ץ ביטל את תעודת המחלה הגורפת, המדינה נערכת לתשלום ימי הבידוד. סומכת עליכם שתעזרו לנו לעזור לכם ונשמור כולנו על עיר בריאה", כך מבקשת עו"ד ענבל פלאח–יעקב, חברת מועצת העיר ומחזיקת תיק הבריאות, על רקע החשש כי אנשים יפרו את ההנחיות בעקבות ביטול ימי המחלה למבודדים.

לפני כשבוע קבע בית המשפט כי תעודת המחלה הגורפת לעובד השוהה בבידוד לפי צו בריאות העם אינה עונה על הקריטריונים שמחייבים את המעסיקים לשלם לעובדיהם על ימי הבידוד. למעשה, בית המשפט קבע כי אדם שנכנס לבידוד, גם אם נכפה עליו להתבודד אך אינו נושא את הנגיף ומגלה תסמיני מחלה, אינו זכאי לתשלום עבור ימי המחלה ממעסיקו.

"מאז החלטת בית המשפט שפסק על ביטולה של תעודת המחלה הגורפת על ימי הבידוד, עולה חשש כבד כי אנשים לא יקפידו על הוראות הבידוד והבדיקות הנדרשות, ואז אנו נתקשה לקטוע שרשראות הדבקה ולשמור על תושבי העיר", אומרת פלאח-יעקב.

"כמו כן, בעתירה הובהר כי בית המשפט מחויב לעקרון החוק אשר אומר כי 'חולים סטטיסטיים' השוהים בבידוד מניעתי, בעודם נקיים מתסמיני מחלה ומהנגיף, אינם חולים בשום מחלה אשר שוללת את יכולתם לעבוד ואינה מזכה באופן אוטומטי את העובד החולה בדמי מחלה", היא ממשיכה, "מאידך, אנו נמצאים במצב חירום לאומי חסר תקדים, גם המעסיקים בקריסה וגם העובדים חיים בחוסר ודאות כלכלית, ולכן אין זה סביר לכפות על מעסיק שבקושי מסיים את החודש ונאבק כדי לא לפטר עובדים לשלם על ימי מחלה שאינם מוגדרים בחוק, טבעי שבמצב זה המדינה תיקח אחריות ותפצה את המעסיקים והעובדים על ימי הבידוד. בית המשפט העליון קבע בפירוש כי ימי הבידוד לא יוטלו על המעסיקים ובטח ובטח לא על העובדים והנחה את המדינה לגבש הסדר הוגן".



אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות