מדרגות בבניין ברחוב ההגנה
מדרגות בבניין ברחוב ההגנה

צפו: דיירי בניין שלם בבת ים ממתינים למדרגות

בעקבות סכסוך מתמשך בין היזם שמבצע את הפרויקט התמ"א בבניין לבין אחד הדיירים, עדיין לא נבנו מדרגות. כך תיעדו השכנים את המציאות הבלתי אפשרית שבה הם חיים

פורסם בתאריך: 2.8.20 17:22

דיירי בניין מגורים ברחוב ההגנה בבת ים, חיים במציאות מאוד מוזרה, ללא גרם מדרגות שאמורות להוביל מקומת הקרקע לקומה הראשונה. הסיבה: סכסוך בין אחד הדיירים ליזם המבצע במקום עבודות תמ"א 38.

לפני כשבועיים וחצי פורסם כאן ב"השקמה בת ים", על הסכסוך שהוביל לכך שדיירי הבניין נותרו ללא מדרגות. מתברר כי טרם יושבה המחלוקת והדיירים ממשיכים לסבול ולאלתר פתרונות כדי שיוכלו להגיע אל פתח ביתם.



לפני יותר משבועיים התעוררו דיריי הבניין לעוד יום של עבודות תמ"א, אשר מתקיימות במקום קרוב לשנתיים. במסגרת פרויקט התמ"א מותקנת בבניין מעלית ובמקביל נבנה גרם מדרגת חדש. המדרגות הקיימות הוסרו כאשר במקומן נבנו מדרגות זמניות. עוד באותו היום הפועלים של החברה שמבצעת את העבודות במקום החלו בהסרת גרם המדרגות הזמני, אותו היו אמורים להחליף בגרם מדרגות חדש וקבוע. אלא שאז החלו חילוקי דעות קשים בין אחד הדיירים ליזם, אשר בסיומה הורחקו הפועלים משטח הבניין. כתוצאה מכך נותרו הדיירים ללא מדרגות.

"היינו צרכים במשך יומיים לעלות עם סולם. עכשיו הניחו לוח עץ וככה אנחנו עולים", מספרת אחת הדיירות המתגוררות בבניין, "אחד השכנים נמצא בסכסוך עם היזם. בזמן שהפועלים באו להתקין את המדרגות, השכן הגיע והתחיל ריב בינו ובין היזם. הזמינו משטרה ובסוף הרחיקו מהמקום את היזם ואת הפועלים. נשארנו בלי מדרגות. יש שכנים מבוגרים שאינם יכולים לצאת מהבית. לי לא הייתה אפשרות לעלות עם הילדים שלי ובעלי נכנס הביתה דרך החלון".

כעת משתמשים הדיירים במתקן מדרגות זמני, אלא שהדיירת מספרת כי הוא מסוכן. "מה שיש לנו עכשיו זה לגמרי לא בטיחותי. יש רווחים גדולים ומי שעולה ושם את הרגל שלו יכול בקלות ליפול".

כך תיעדו השכנים את החיים בבניין לפני שהותקנו המדרגות המאולתרות:

הסיבה לעצירת העבודות היא סכסוך בין היזם לאחד מדיירי הבניין סביב מחסן שנמצא בבעלותו. לטענת אותו דייר, החברה היזמית השתלטה על שטח המחסן שלו על מנת לבנות פיר למעלית, זאת בניגוד להסכמים. "היזם קיבל היתר לבנות כאן והוא העלים את המחסן שיש לי במדרגות. הוא ניסה כמה פעמים לקבל אישור בבתי משפט ולא הצליח. המחסן הזה שייך לי בטאבו. הוא הגיש תוכניות מזויפות ונתנו לו היתר", טוען הדייר ומוסיף, "הוא התחיל לגנוב את השטח שלי. מה שנשאר זה מקום של מעלית. כל המחסן שלי הוא שלוש מטר. הוא צריך לעשות גרם של מדרגות. הוא השתלט ולא נתתי לו".

היזם אהרון אביגור מ"אביגור יזמות" מסר בתגובה: "אנחנו מנועים לבנות בבניין בגלל דייר שמונע זאת מאיתנו באלימות באמצעות צו שהוציא. נכון לעכשיו אסור לנו להתקרב אל הבניין. היו לנו הבנות אתו מלפני הבנייה, לפיהן אנחנו יכולים להרוס את המחסן ולבנות. כרגע הוא מנסה לסחוט אותנו בדרישה לקבל פיצויים של מיליון שקל. מפה והלאה אנחנו נעשה את מה שבית המשפט יורה לעשות".

הסרטון נשוא הכתבה פורסם והופץ ברבים ללא ציון שם הצלם/ת. ניתן לפנות למערכת להוספת קרדיט.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות