ח"כ קושניר מ"ישראל ביתנו" פותח לשכה בבת ים גם בגלל ריסוס צלבי הקרס

במערכות הבחירות האחרונות רוססו צלבי קרס על שלטי המפלגה. כעת, מחליט ח"כ אלכס קושניר להילחם על הקולות של בת ים מתוך העיר

פורסם בתאריך: 29.7.20 16:41

בחודש הבא תיפתח בבת ים לשכה פרלמנטרית של ח"כ אלכס קושניר ממפלגת ישראל ביתנו. נראה כי קושניר הוא חבר הכנסת הראשון בישראל שבחר להקים את לשכתו הפרלמנטרית בעיר.



ח"כ קושניר שימש כמפקד פלוגה בחטיבת גבעתי ועם שחרורו מצה"ל התגייס לשב״כ ומילא מגוון תפקידי שטח. לאחר מכן שימש כמנכ"ל משרד העלייה והקליטה. הבחירה להקים את לשכתו הפרלמנטרית בבת ים, היא על רקע התמיכה שמקבלת מפלגת ישראל ביתנו בעיר, כאשר בבחירות האחרונות הייתה מפלגה השלישית בגדולה בעיר אחרי הליכוד וכחול-לבן.

יחד עם זאת, בחצי השנה האחרונה עלתה מפלגת ישראל ביתנו לכותרת בבת ים בעקבות שורה של אירועי ונדליזם שכוונו נגד המפלגה. במהלך קמפיין הבחירות דיווחנו כאן ב"השקמה בת ים" כיצד שלטי חוצות של ישראל ביתנו הושחתו פעם אחר פעם כשעליהם רוססו צלבי קרס ואמירות קשות נגד הציבור הרוסי בעיר.

כשבועיים לפני הבחירות לכנסת ה-23 התייחסו בכירים בישראל ביתנו להתנכלות בעיר ואמרו ל"השקמה בת ים" כי מדובר בפעולה חריגה שאינה מתרחשת בערים אחרות בישראל. "ריסוס צלבי קרס זה דבר שקרה רק בבת ים וזה פשוט לא יאומן", כך אמרו גורמים במפלגה.

כעת מתייחס חבר הכנסת קושניר לדברים, ואומר: "ההתנכלויות בבת ים הן חלק מהסיבות שהחלטתי לפתוח את לשכתי הפרלמנטרית בת ים. אני חושב שאנשים בעיר שחוו התנכלות במשך כל כך הרבה זמן צריכים לדעת שהם יכולים לקבל מענה ולא דרך פקסים, מיילים או טלפונים – אלא פיזית בלשכה. אנחנו לא פונים רק לעולים אלא לכל הציבור שעושה צבא, מילואים, משלם מיסים ורוצה לחיות לפי ראות עיניו במדינה ליברלית. אנחנו נגן עליהם, נהיה הקול שלהם ונייצג את האינטרסים שלהם".

ייתכן ופתיחת הלשכה תחזק גם את חברי המועצה מטעם ישראל ביתנו. נראה כי מאז הבחירות המקומיות קולם של אירנה גנין ויבגני איזנשטט, חברי מועצת העיר מטעם המפלגה, אינו נשמע מתוך האופוזיציה. חבר הכנסת קושניר מתייחס לכך ואומר כי "גם בכנסת וגם ברמה המוניציפלית קשה להתבלט באופוזיציה. אירנה עושה עבודת שטח מדהימה והיא מעבירה אלינו הרבה פניות. לא רק דרך קואליציה אפשר להשפיע".

"אני, למשל, חבר בוועדת הכספים נלחמתי והצלחתי להשיג לחיילים בודדים משוחררים מענק של 4,000 שקלים כפעימה שלישית, הוא מוסיף, "בנוסף חבר הכנסת עודד פורר הצליח להשיג אתמול תוספת של 500 שקלים למענק השחרור לכל החיילים המשוחררים. היה צריך להשתמש בהרבה לחצים על 16 חברי הועדה וכדי לשכנע את האוצר אבל הצלחתי. המדינה חייבת לעזור לאנשים שמשרתים אותה".

״אני חושב שלבת ים יש הרבה פוטנציאל גם בגלל שהיא ממוקמת בלב גוש דן וגם בגלל האוכלוסייה שבתוכה. אני מקווה שאוכל לתרום את החלק שלי כדי שהיא תתקדם, פשוט כי מגיע לה".

 

מה דעתך על תוכנית האיחוד של בת ים עם תל אביב?
"כמו רבים מתושבי בת ים, גם אני חושב שבת ים צריכה לשמור על עצמאותה. לבת ים צביון שונה מזה של תל אביב, והיא גדולה מספיק כדי להתקיים בכוחות עצמה. אם הבת ימים ידעו לנצל את הפוטנציאל של העיר שלהם, אני מאמין שהם יצליחו למנוע את האיחוד".

בבת ים יש קהילה דתית וחרדית מאוד גדולה. החרדים צריכים לחשוש מהגעתכם?
"אנחנו לא מהווים איום על אף אחד, כולל על הקהילה החרדית. אנחנו מקדמים אג׳נדה ליברלית שמקדמת את העיקרון של חיה ותן לחיות. אנחנו לא רוצים להחזיר אף אחד בתשובה, ומנגד לא רוצים שאף אחד יחזור בשאלה".

״אני נגד פתיחת מרכולים בשבת בבני ברק ונגד סגירת מרכולים בשבת באשדוד. לכל קהילה יש את הזכות לחיות לפי הצביון שלה. באותה צורה אני אלחם נגד פתיחת מרכולים בשבת בקריית באבוב בעיר ונגד סגירת בתי קפה בטיילת בשבת. הניסיון להציג אותנו כמפלגה שנלחמת נגד היהדות פסול. אנחנו בעד יהדות שיודעת לקבל את האחר. יהדות שלא אומרת לאנשים מה לאכול ואיפה להתפלל. חיה ותן לחיות".

ח"כ קושניר מוסיף כי "היו הרבה ניסיונות של היריבים הפוליטיים שלנו להפוך את האג׳נדה שלנו למלחמה נגד החרדים וזה ממש לא כך. היו כאלה שקראו לנו אנטישמים, אני מתקומם נגד זה. בגיל 12 חוויתי אנטישמיות על בשרי ונאלצתי להגן על עצמי פיזית באוקראינה רק בגלל שאני יהודי. סבא שלי, שהוריו נרצחו על ידי הנאצים, הסתכן וקרא ספרות יהודית שהייתה אסורה אז. לעולם לא אשכח שסיפר לי איך שמח בסתר ליבו על הניצחון בששת הימים כשישראל הייתה האויב כמעט מספר אחת של אוקראינה. כשעליתי לישראל התגייסתי לגבעתי והייתי מפקד פלוגה למרות היותי כבן יחיד. אז אף אחד לא ילמד אותי על ציוניות ועל אנטישמיות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות