הכותל, צילום להמחשה
הכותל, צילום להמחשה

בצל הקורונה: זמני כניסת ויציאת צום ט' באב בבת ים

בצל מגפת הקורונה ומזג האוויר הקיצוני יתקיימו הצום והתפילות

פורסם בתאריך: 29.7.20 17:52

תחת גל החום ושיא בתחלואת הקורונה, הערב ייכנס צום ט' באב. החל מהשעה 19:00 ייסגרו החנויות, הקניונים ומקומות הבילוי, פרט לעסקים חיוניים. הצום ייכנס הערב (רביעי) בשעה 19:40. צאת צום תהיה מחר בשעה 20:08.

מגיפת הקורונה הביאה למספר שינויים והגבלות ביום ט' באב, בהם הגבלת מספר המתפללים לעשרה אנשים בבתי הכנסת. זאת למרות ששר הבריאות יולי אדלשטיין עדכן כי יפעל להגדלת כמות המתפללים בבתי הכנסת ביום זה. בעקבות ההגבלות, באזורים רבים בבת ים חלות התארגנויות לפתיחת מניינים מאולתרים ברחובות ובחצרות הבניינים, תחת כיפת השמיים.



בנוסף, קבע הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, כי בעקבות מגפת הקורונה, כל מי שלא חש בטוב יכול להפסיק את הצום, גם אם אינו מבחין בתסמיני המחלה. הקלה נוספת חלה גם בנושא שמירת ההגיינה. הרב יובל שרלו ציין כי השנה חלה חובה לרחוץ את הידיים עם סבון, ולשמור על הגיינה כדי למנוע את התפשטות הנגיף.

מלבד הקורונה, הצום השנה חל בשיאו של גל חום ומזג אוויר קיצוני המאפיין את הימים האחרונים, דבר אשר יקשה יותר על הצמים. הערב בזמן קריאת הקינות, יהיו 29 מעלות וקרוב ל-70 אחוזי לחות. הטמפרטורה הצפויה מחר היא 32 מעלות בצל.

תענית ט' באב כוללת בתוכה חמישה עינויים בהם איסור אכילה, סיכה, רחיצה, תשמיש המיטה ונעילת הסנדל.

חולים פטורים מאיסור אכילה ושתייה, משום שחכמים לא החילו את חובת הצום על חולים. השנה, בעקבות משבר מגיפת הקורונה, הוציא הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, פסק הלכה חריג, לפיו כל מי שאינו חש בטוב יכול לפסיק את הצום.

כמו כן, כל רחיצה לשם הנאה אסורה, בין במים חמים ובין במים קרים. שטיפת ידיים מותרת רק לשם הסרת מהן לכלוך, וכן נוטלים ידיים עד פרקי האצבעות בזמן תפילת שחרית עד פרקי האצבעות.

בנוסף, נאסר השימוש במשיחת הגוף ובתכשירים לטיפוח או הנאה. סיכה לצורך רפואי מותרת. כמו כן מותר השימוש בדיאודורנט. אסור להשתמש באיפור. שימוש במשחה נגד יובש מותרת. כמו כן, מותר למרוח חומר נגד יתושים בלילה. איסור נוסף נוגע לנעילת נעליים וסנדלים מעור.



אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות