אשפה ברחוב דליה. צילום מתוך פייסבוק

יום חשמלי: פסולת אלקטרונית תיאסף מהמדרכות

מעתה ניתן יהיה להשאיר מכשירים אלקטרוניים מחוץ לבית בימים יעודים. כל הפרטים:

פורסם בתאריך: 27.7.20 17:17

תאגיד מ.א.י. למחזור פסולת אלקטרונית ועיריית בת ים הכריזו על "יום חשמלי". מדי שבוע, ביום שייקבע מראש, תוכל כל משפחה בבת ים להוציא אל מדרכה הסמוכה לביתה את מכשירי החשמל והאלקטרוניקה שהתקלקלו. רכב איסוף מיוחד יפנה את המוצרים המיושנים למחזור אלקטרוני.

באמצעות הפינוי ממדרכות העיר, מקווים בעירייה ותאגיד מ.א.י למנוע את שרפת הפסולת הפירטית המתרחשת כיום בפאתי הערים והשכונות. שרפת הפסולת מביאה לשחרור גזים רעילים לאוויר אשר מביאים לפגיעה בבריאות הציבור.  הוצאת הפוסלת האלקטרונית תיעשה בימי הוצאת הגזם. את ימי הגזם של כל רחוב יוכלו לבדוק התושבים באתר העירייה ובמוקד 107. 



השלב הראשון של המיזם כולל הקמתם של מוקדי איסוף עירוניים. בשלב השני אשר ייצא לפועל החל משנת הלימודים הקרובה, יקיימו העירייה ותאגיד המחזור מ.א.י פעילויות הסברה וחינוך בבתי הספר, במסגרתן יילמדו התלמידים על החשיבות במחזור הפסולת האלקטרונית.

למרות שהפסולת האלקטרונית מהווה רק שניים עד שלושה אחוזים מכלל הפסולת, היא מהווה 70 אחוזים מתכולתה הרעילה ומזיקה מאוד לבריאות התושבים. כיום, מרבית הפסולת עדיין אינה מגיעה למחזור וזאת מכיוון שבישראל נשרפת כמות עצומה של פסולת אלקטרונית רעילה המזהמת את האדמה, את מקורות המים, את האוויר ופוגעת בבריאות התושבים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למה לא מפזרים בעיר פחים ייעודיים לפסולת אלקטרונית?

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות