תחנת הרכבת הקלה ברחוב הרב ניסנבאום בשלבי בנייה מתקדמים. צילום: אורן שטרנברג

בעקבות משבר הקורונה: פתיחת הרכבת הקלה תידחה בשנה

ראש העירייה: "הסיוט הזה לנוסעים, להולכי הרגל ולבעלי העסקים, צריך להיגמר". נת"ע: "עבודת התשתיות צפויה להסתיים כמתוכנן. הדחייה היא בהפעלת הקו"

פורסם בתאריך: 22.7.20 10:47

תושבי בת ים סובלים כבר זמן רב מכך שהעיר ניראית כמו אתר בנייה, פקוקה ועמוסה, עם שינויים תכופים בהסדרי התנועה, וכעת מתברר כי יחול עיכוב נוסף וקו הרכבת הקלה ייפתח בדחייה של שנה לפחות. זאת, בעקבות משבר הקורונה ושינויים במכרזים שלא נלקחו בחשבון.



רבות דובר על קו האדום של הרכבת הקלה, שיחצה את העיר מדרום לצפון בדרך לתל אביב ומשם לפתח תקווה. לאחר שהמועד להשקת הקו האדום נדחה מספר פעמים במהלך השנים שעברו, סומנה שנת 2021 כיעד לנסיעה הראשונה על פסי הרכבת.

העבודות הראשונות על תוואי הקו האדום בבת ים החלו עוד לפני 17 שנה. אז ביצעה נת"ע עבודות לפינוי תשתיות שיכשירו את התוואי עבור הרכבת הקלה בבוא היום. במקביל ניהלה המדינה מכרז לבחירת הגוף אשר יבנה את מערך הרכבת הקלה ויפעיל אותו. לפני 13 שנה נבחרה קבוצת MTS להפעלת הקו.

היעד לפתיחת הקו האדום נקבע לרבעון הראשון של שנת 2013, אולם מאז קרו לא מעט שינויים לא צפויים, בהם ביטול ההסכם עם הקבוצה הזוכה והעברת ניהול המיזם למדינה באמצעות חברת נת"ע. השינויים גרמו לדחייה של עוד מספר שנים בתחילת העבודות לסלילת הקו האדום. עבודות אלה החלו לבסוף בשנת 2015 כאשר שנת 2021 נקבעה כיעד לסיום הפרוייקט.

העבודות ברחוב רוטשילד, מבט מלמעלה, יולי 2020. צילום: אורן שטרנברג

במהלך חמש השנים האחרונות התקדמו העבודות על תוואי הקו האדום, כאשר כיום ברחבי בת ים מונחת מסילת הרכבת כמעט לכל אורכו. אולם התפרצות מגיפת הקורונה הבאיה עמה השלכות גם על מועד פתיחתו של הקו. אומנם במהלך תחילת התפרצות המגפה, בעקבות הסגר וההגבלות על התנועה במרחב הציבורי, נראה כי חלה האצה בקצב העבודות.

יחד עם זאת, ההגבלות שיצרה המגפה בתנועה בין מדינות וסגירת השמיים, גרמו לפגיעה בכוח האדם המעורב במיזם הרכבת הקלה, זאת מאחר שחברות סיניות לוקחות בו חלק. בתוך כך, לפני חודשיים הודיעה נת"ע למשרד התחבורה כי על פי קצב העבודות הקיים לא יהיה מנוס מלדחות את פתיחת הקו בשנה.

כעת בחברת נת"ע מעריכים כי היעד לפתיחת הקו האדום יהיה בסוף שנת 2022 כאשר הדבר נמצא בימים אלה בדיונים במשרד התחבורה. זאת, כאשר לא מן הנמנע כי גם יעד זה לא יהיה תאריך הפתיחה הסופי של הקו.

בעקבות פרסומים על הדחייה ראש העיר, צביקה ברוט הגיב בחריפות על הדחייה בדף הפייסבוק שלו, וכתב: "את התשתיות בבת ים לא אתן לכם לעכב אפילו ביום אחד. העבודות אצלנו יסתיימו בזמן. התקלה שעשתה העירייה לפני 10 שנים, כשאישרה מראש לנת"ע להשתולל בעיר, לא תחזור על עצמה. הסיוט הזה לנוסעים, להולכי הרגל ולבעלי העסקים, צריך להיגמר ויפה שעה אחת קודם".

מחברת נת"ע נמסר בתגובה: "אתמול עדכן יו"ר נת"ע את הכנסת בדבר דחיית הפעלת הקו האדום ב-13 חודש. אין מדובר בדחיית עבודת התשתיות שצפוייה להסתיים כמתוכנן, כלומר עבודות הבנייה והפיתוח יסתיימו במועדן כפי שתואם עם עיריית בת ים. הדחייה היא במועד ההפעלה המסחרית של הרכבת לצורך סיום קבלת אישורי הבטיחות וההפעלה".

 



אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות