קטי פיאסצקי-מורג. צילום: ינאי יחיאל
קטי פיאסצקי-מורג. צילום: ינאי יחיאל

קטי פיאסצקי: "מדוע העירייה לא דואגת גם לזוגות חד מיניים או מעורבים שרוצים להינשא?"

בעקבות יוזמת העירייה להפיק חופה לזוגות שמבקשים להינשא בימים אלה, חברת המועצה מבקשת לערוך את הטקסים שלא דרך הרבנות

פורסם בתאריך: 16.7.20 17:04

לאחר הפרסום ב"השקמה בת ים" על היוזמה העירונית "חופה על ים", שתאפשר לזוגות להינשא חינם על החוף בבת ים, יו"ר מרצ בעיר, חברת המועצה קטי פיאסצקי-מורג, קוראת לפתוח את המיזם גם לזוגות חד מיניים וגם למי שאינם יכולים להינשא ברבנות.

כפי שפורסם השבוע, המשנה לראש העירייה, ירון לוי, יו"ר המועצה הדתית, הרב בני אלחרר ומחלקת הנישואים ברבנות, קידמו את היוזמה העירונית "חופה על הים", במטרה לתת מענה לזוגות המבקשים להינשא בימים אלה שבהם אולמות האירועים סגורים בעקבות התפשטות הקורונה. במסגרת היוזמה העירייה תדאג לספק לזוגות חופה על שטח ליד הים, שולחנות וכיסאות ורב שינהל את הטקס.

פיאסצקי-מורג, ברכה על היוזמה, אולם מתחה ביקורת על כך שהחתונות ייערכו רק דרך הרבנות. לדבריה קיימים זוגות רבים בעיר שאינם יכולים או לא מעוניינים להינשא דרך רבנות, והעירייה צריכה לדאוג גם להם.



"אנחנו נמצאים בתקופה מורכבת שמתאפיינת בהרבה חוסר ודאות, ואני חייבת להודות שהיוזמה לאפשר לזוגות להינשא היא מקסימה בעיניי", אומרת פיאסצקי-מורג, "באופן אישי יש לי חברים שדחו את אירוע החתונה שלהם כבר פעמיים. זה מאוד מבאס ויפה שאנחנו מציעים פתרון. הבעיה היא שהאפשרות לנצל את המחווה המרגשת הזאת ניתנת אך ורק לזוגות שמעוניינים או יכולים להינשא דרך הרבנות. היוזמה הזאת משאירה בצד את הזוגות החד מיניים, את פסולי החיתון, את הזוגות המעורבים, ואת הזוגות שפשוט לא רוצים להתחתן דרך הרבנות".

"המסים שאנחנו משלמים מממנים גם את העירייה וגם את המועצה הדתית, ולא ייתכן שאלו יציעו שירות שמיועד לאוכלוסייה אחת ומדיר אוכלוסיות אחרות", ממשיכה פיאסצקי-מורג, "לכל תושבי העיר מגיע לקבל את אותו השירות עבור הארנונה שהם משלמים ומשלמות. רק בשבוע שעבר התקיימה פגישה עם 'הגל הגאה', תחילתו של שיח חשוב שהיה צריך להתחיל מזמן, והנה, פחות משבוע לאחר מכן, הקהילה שוב מודרת. עצוב שנציגים של מפלגות שחרטו על דגלן ליברליזם וחופש ממשיכים לשרת את עצמם במקום את הציבור שבחר בהם".

לסיכום, אומרת פיאסצקי-מורג: "לא מאוחר לתקן. אני קוראת לראש העירייה לפתוח את היוזמה לכולם. לא מתפקידנו להחליט עבור אנשים את מי לאהוב ועם מי להתחתן. יש לאפשר לזוגות שרוצים או שאין להם ברירה אחרת בארץ, לממש את זכותם גם אם החתונה לא מתיישרת עם האורתודוכסיה. אם יש זוג כזה אני מוכנה לחתן אותו בשמחה על רקע השקיעה".



אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. בת ימית

    תגידו, היא יהודיה בכלל? למה כל דבר שהיא מתעסקת בו, מריח אנטי יהדות, אנטי מסורת???

  2. בת ימית

    אוי, קטי, יו"ר מרץ….יש עדיין מפלגה כזאת בכלל…???…למה את מצפה שעירייה תתן במה פומבית לדברים שמחוץ לסטטוס קוו? ארץ ישראל היא מדינה יהודית, לעם היהודי..כל כך קשה להבין ולתפוס?
    כל מה שסותר בצורה גסה את זה, כולל נישואין אסורים…נמצא מחוץ לתחום. וזה לגיטימי. בלי שנאה. סתם עובדות יבשות. אז תפסיקי לנסות ללבות את האש ולנסות לסכסך…

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות