בית ספר לחינוך מיוחד יוקם במבנה המוזיאון של מיכל נגרין

כשנה לאחר שהמפעל נסגר, עם קריסתה של המעצבת, הוא יוסב לבית ספר וגן של עמותת "מרכז חינוכי הזית"

פורסם בתאריך: 14.7.20 16:46

אחרי שנים שבהן שימש המבנה ברחוב כ"ט בנובמבר בבת ים, כחדר תצוגה ומוזיאון של המעצבת מיכל נגרין, עתיד להיפתח במקום בית ספר שישולב עם גן לילדים עם צרכים מיוחדים.

מאחורי היוזמה עומדת עמותת "מרכז חינוכי הזית", עמותה חינוכית המפעילה בתי ספר וגני ילדים בחינוך המיוחד ברחבי הארץ. העמותה שכרה את המבנה באמצעות הסוכן המסחרי איתי לוי והזכיין המקומי סמי כנפו, של חברת אנגלו סכסון בת ים שטיפלו בשכירות המבנה וכעת מטפלים גם במכירת המבנה.

הבניין בשטח של כ-1,000 מטר, הושכר על ידי נגרין בשנים האחרונות ופונה על ידה לפני כשנה. לאחר קריסתה הכלכלית ופיטוריהם של 120 עובדי המפעל, הועמד המבנה למכירה והשכרה וכעת נמצא לו שוכר בעקבות ה"עסקה החברתית" למשך חמש שנים.



קריסתה של נגרין הייתה קשה. במשך שנים רבות היא קצרה הצלחה בארץ ובחו"ל. בימי השיא העסיק המפעל יותר מ-250 עובדים ונגרין אף רכשה את המבנה לפני חמש שנים.

המבנה הוא בן שתי קומות וכולל קומת גג חלקית עם חצר שירות ועתיד לשמש את העמותה לצורך הפעלת בית ספר וגן ילדים. על פי התכנון בשלב הראשוני יופעלו שלוש כיתות בבית ספר וכיתת גן אחת, ובהמשך הוא יצמח על פי.

העמותה "מרכז חינוכי הזית" מעסיקה 520 עובדים ומשרתת יותר מ-1,000 ילדים ב-31 מוסדות חינוך הפזורים ברחבי הארץ. העמותה מחזיקה ברשת של מעונות יום וצהרונים בחינוך הרגיל ומערך של בתי ספר וגני ילדים  בחינוך המיוחד.

לדברי גורמים שונים, הקמת בית הספר לחינוך מיוחד בעיר הגיעה בעקבות דרישה של הורים שעד כה נאלצו להסיע את ילדיהם לבתי ספר מרוחקים מחוץ לבת ים.

 

 



אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות