יותר מ-40 עסקים ברחוב אחד בבת ים נסגרו בשנה האחרונה

הקורונה היכתה בעוצמה בבעלי העסקים בבת ים שהתמודדו ממילא עם מציאות כלכלית קשה. מחזיק תיק רישוי העסקים בעיר, ויקטור טל, מודאג ולא מפסיק לנסות לגבש פתרונות

פורסם בתאריך: 13.7.20 16:12

מדי ערב יוצא ויקטור טל להליכה בעיר, שבמהלכה הוא בודק מקרוב את מצב העסקים המקומיים. בחודשים האחרונים, הוא נתקל מדי ערב בעוד ועוד עסקים שלא הצליחו לשרוד ונסגרים. השלטים "להשכרה" הפכו למראה שכיח ברחובות מרכזיים בעיר.

עוד לפני משבר הקורונה מצבם של העסקים המקומיים היה קשה, בחלקים מסוימים בעיר בעקבות עבודות הרכבת הקלה. טל, חבר מועצה ותיק המשמש כמחזיק תיק רישוי עסקים, מכיר כמעט כל אחד מהעסקים מקרוב. בכל פעם שנפתח עסק חדש, הוא נכנס, מברך ומשאיר את המספר הטלפון שלו למקרה שבעל העסק יזדקק לסיוע.

"הקורונה נתנה את מכת המחץ, אבל גם לפני הקורונה העסקים בעיר בבת ים, בעיקר באזור בלפור ובטיילת היו בכי רע, מכל מיני סיבות", אומר טל, "אנחנו מחפשים דרכים לסייע, בינתיים יש שני דברים שאני מעוניין לקדם: הקלות בחניה כדי לעודד אנשים להגיע אל העסקים וקמפיין שייקרא לבת ימים לקנות מעסקים בעיר".



עוד לפני הקורונה ניסה טל יחד עם ראש העירייה, צביקה ברוט, וגורמים נוספים למצוא פתרונות שיעודדו לקוחות להגיע לעסקים בבת ים. "הצעתי בעבר להוריד את הגדר ברחוב בלפור", מספר טל, הגדר שמפרידה בין שני צדי הרחוב, ואם מישהו רוצה להגיע לחנות בצד השני הוא צריך לעשות סיבוב ואינו יכול פשוט לחצות את הכביש, אז ברור שמעט מאוד יעשו את המאמץ והרוב פשוט מוותרים מראש".

טל סופר את העסקים שנסגרו. בשנה האחרונה, הוא מספר, ספר ברחוב בלפור יותר מ-40 עסקים שנסגרו בשנה האחרונה. "גם בטיילת יש בעיה, ומשרדי התיווך שם מתרבים מיום ליום, אבל מאז משבר הקורונה גם הם נסגרים", אומר טל, "אנחנו בבעיה מתמשכת, שהחלה עוד לפני הקורונה. מצד אחד אנחנו רוצים להוציא את משרדי התיווך כי לפי התב"ע אסור להם להיות שם, אבל אם נוציא אותם, אז המצב יהיה יותר גרוע. פשוט לא מגיעים עסקים".

"במסגרת ההליכה שאני עושה מדי ערב, אני רואה כמה עסקים נסגרים. זה כבר נהיה מפחיד", אומר טל, "כל פעם אני רואה שעוד עסק נסגר. היום אנחנו חייבים לחשוב על פתרונות מאוד רציניים. אנחנו עושים את זה בשיתוף ראש העירייה כמובן".

ויקטור טל. צילום: יח"צ

ויקטור טל. צילום: יח"צ

חלק מהפתרונות הוא לעודד רשתות הגדולות לפתוח מסעדות ובתי קפה בטיילת. כיום פועלים בטיילת בת ים קפה ג'ו וקפה קפה. "בעלי הנכסים יהיו חייבים לעשות מאמצים ולהביא לעיר רשתות", אומר טל,  "לפני 20 שנה בעלי הנכסים נתנו את החנויות עבור תשלום ארנונה בלבד. כיום כשעסקים סגורים בעלי הנכסים מחויבים לשלם ארנונה למרות שאינם מקבלים דמי שכירות. אולי זה פתרון, כי לא נפתחים עסקים ומצד שני נסגרים עסקים של עשרות שנים".

בינתיים, עד היישום של המהלכים הגדולים, מנסה העירייה להקל במתן רישיון עסק ובאישורים להוצאת שולחנות מחוץ לבתי הקפה והמסעדות. "אנחנו נקל, אבל בכל מה שנוגע למשרד הבריאות והתו הסגול לא יהיו הקלות", אומר טל, "אנחנו צריכים לעזור המצב קטסטרופלי גם ככה. בשיחות שלי עם ראש העירייה, אני רואה שהוא באמת מנסה לעזור. התחלנו בפגישות שמוביל ראש העיירה עם אנשי העסקים. לפני הקורונה תכננו לקיים כנסים שיעודדו את העסקים, אבל עכשיו בגלל הקורונה זה בעייתי מאוד".



"אנחנו נבדוק את עניין הגדר בבלפור, וננסה להביא כל מיני אטרקציות ודברים חדשים שלא היו בעיר, כדי למשוך יותר אנשים לטיילת", אומר טל, "צריך להשקיע ברחוב בלפור, לשפץ, במשך שנים לא טיפלו ברחוב הזה. ראש העירייה והמנכ"לית, אמרו שיעשה הכול כדי לעזור".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. דורית

    מציעה לעירייה לעזור מאוד היום לעסקים כדי שיצמחו מחר למשל ; ביטול הארנונה לשנה למי שיפתח עסק חדש ומתחייב להישאר לפחות 3 שנים / עזרה בהקלה בארנונה לעסקים קיימים ו / או הענקת סיוע כלכלי כמו מענקי סיוע , הלוואות
    בנוסף יש בעלי בתי קפה / מסעדות / גלידריות בעלי שם / מותג שניסו בעבר להגיע לטיילת החדשה אך היקשו עליהם מאוד מבחינה כספית בעירייה
    מציעה לעזור להם עכשיו ובטוח שהעיר תקצור בעתיד את הפירות , בכל זאת יש לנו את המשאב הכי יפה – הים

  2. ורד בעלת עסק ברוטשילד בת ים

    ביזיון שלם! ברחוב רוטשילד נסגרו העסקים ואין מי שיעזור להם לא מבחינת סיוע בארנונה, לא סיוע בשכירות של החנות לא הפחתה בדמי השכירות בעלי החנויות לא מתחשבים בכלל בדמי השכירות. אין עם מי לדבר.
    רעש מתמיד בכל שעות בוקר צהריים לכלוך שאין לתאר פועלים יושבים בכל מקום אוכלים זורקים פסולת.. חולדות בגלל עבודות הרכבת הקלה, ועוד עכשיו גם הקורונה שהוסיפה תרומה לא קטנה לכל העניין.

  3. אהרון

    שלא יבואו בטענות מי שמצביע לליכוד מגיע לו .ממשלה מטורללת!!! ראש שלא נדע פוי

  4. יעל

    גם בתל אביב אותו מצב
    אלנבי, בן יהודה, אבן גבירול, דיזנגוף הכל להשכרה

  5. שושי

    זאת הבעיה שאחרי שרואים שעסקים נסגרים אז מנסים לעזור!!!
    כמה צעקנו וביקשנו לא לתת דוחות ברוטשילד כי לקוחות באים לקנות ומקבלים דוח.
    ובגלל זה העדיפו ללכת לקנות בקניון או במקום אחר שיש חניה .
    גם אני סגרתי עסק בגלל!!!
    עבודות הרכבת
    חוסר בחניה
    ונקודה אחרונה "הקורונה"
    חבל שהעירייה לא התחשבה בתושבים

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות