בית חבד. הרב מאיר אבוטבול

הרב מאיר אבוטבול חוגג בר מצווה לבית משיח דרום עם עוגה ומבצע תפילין

26 שנה ג' בתמוז החב"דניקים בבת ים, בישראל ובעולם ממשיכים בפעילות, הכוללת גם הנחת תפילין לכל דורש – כפי שציווה הרב במלחמת ששת הימים

פורסם בתאריך: 12.7.20 15:13

גם במשבר הקורונה הרב מאיר אבוטבול מבית משיח דרום בת ים, מזכה עוברים ושבים בהנחת תפילין.

אין אחד שלא נתקל בחסידים המזוקנים והחביבים שמציעים להניח תפילין. חסידי חב"ד, או בשפת העם – החב"דניקים, נמצאים בכל מקום בארץ ובבת ים. "אחי, יש לך כמה דקות להניח תפילין?", זו הסיסמה הקבועה שלהם.

"לא תמיד יש לכולם זמן להניח אבל מי שמחליט כבר להניח מקבל יחס של VIP", מספר הרב אבוטבול, ומוסיף כי מה שמניע את החסידים לעמוד שעות ללא תשלום ולהציע להניח תפילין, הוא הרבי שליט"א מליובאוויטש, המכונה גם "מלך המשיח".



"הרבי הוא הכוח שמניע את כל המערכת המסועפת הזאת שנקראת תנועת חסידות חב"ד", מסבר הרב אבוטבול, "יהיו מי שירימו גבה ויאמרו הרבי הרי נפטר לפני 26 שנים, אבל בשביל רבבות בעולם היהודי, הרבי חי וקיים ויש אומרים אפילו בגשמיות".
המציאות מוכיחה שהרבי חי וקיים, ומי שחזה את נפילת האימפריה של חסידות חב"ד בהיעלמותו מהשטח של הרבי, מופתע ונדהם לגלות שכיום 26 שנים אחרי, התנועה חיה, קיימת ובועטת.

"הפעילות ממשיכה בכל העולם כולו, וכוללת פתיחת בתי חב"ד חדשים שעוסקים בהנחות תפילין, הקמת בתי כנסת, ושיעורי תורה, מבצעים עונתיים בחגים, ארוחות סדר פסח, עזרה למשפחות נזקקות, אוכל כשר למטיילים ובעצם מה לא", אומר הרב אבוטבול, "יש מקומות בעולם שהכוח של בית חב"ד גדול יותר אפילו מהשגרירות, כמו למשל תאילנד וממובאיי שם בתי החב"ד אף קיבלו הכרה ממשלתית לדאוג לאסירים ישראלים או יהודים ואפילו לסדרי קבורה".

בתי חב"ד פזורים לא רק בחו"ל אלא גם בישראל. בארץ קיימים יותר מ-300 בתים. הראשון שבהם שהוקם לאחר מלחמת יום כיפור, הוא בית חב"ד בבת ים שיסד הרב זמרוני ציק וכיום מפעיל אותו בנו וממשיך דרכו הרב חיים ציק שליט"א. בית חב"ד נוסף שקיים בבת ים, וחגג בר מצווה לא מכבר, הוא בית משיח דרום בת ים בראשות הרב מאיר אבוטבול, שמוכר מאוד גם כפעיל ברשתות החברתיות.

"פעילות הנחת התפילין ליהודים או בעגה החב"דית 'מבצע תפילין', החלה עם פרוץ מלחמת ששת הימים בשנת 1967", מסביר הרב אבוטבול, "הרבי הכריז אז כי סגולתן של התפילין גדולה מאוד למיגור סכנות מעל עם ישראל והזכיר את הפסוק: 'וראו כל עמי הארץ כי שם השם נקרא עליך, אלו תפילין שבראש'. יש לציין, בצער גדול כי לא כל העולם החרדי זרם עם הרבי שהורה לחסידיו להסתובב בשווקים ובכל פינה אפשרית ולהניח תפילין, גם עם חיילים בחזית".

"הבעיה של אותם מנהיגים חרדיים הייתה שלא מניחים תפילין לחילוניים והגדיל לעשות אף רב מפורסם שאמר שהנחת תפילין לחילוני כמוה כהנחת תפילין על ראש של חזיר", ממשיך הרב אבוטבול, "הרבי דחה את כל הטענות הנבזיות האלה והורה להגביר את המבצע כי 'כל יהודי יהלום' ואין יהודי חילוני, כולם מקיימים תורה ומצוות בדרך זו או אחרת".

בבית משיח מבצע תפילין מתקיים בעיקר בבית הכנסת עצמו וברחוב הנביאים לעוברים ושבים. כמו כן, בימי שישי נפתחים דוכנים בשכונה לכל מי שחפץ. "נאמר בגמרא שמי שלא הניח תפילין מעולם אין לו חלק לעולם הבא ובפעילות חב"ד בכלל ופעילות בית משיח בפרט תמיד מוצאים יהודים שמעולם לא הניחו ובעצם הנחתם יוצאים מכלל זה שקבעה הגמרא", אומר הרב אבוטבול, "המרגש הוא שאני מסביר לאותם אנשים שבעצם עכשיו אנחנו חוגגים להם בר מצווה לראשונה. זה מאוד מרגש, וכך באמצע הרחוב לאחר ההנחה אנחנו דואגים לחתיכת עוגה, אמירת לחיים וריקוד קצר של סימן טוב ומזל טוב. כבר ראיתי מבוגרים שבאו מחבר העמים שהניחו תפילין כשדמעות התרגשות זולגות מעיניהם, עם זיכרונות מבית אבא שעדיין הקפידו על מנהגים יהודים לאחר המהפכה הקומוניסטית. בנוסף, ישנם גם הרבה צעירים שלא הניחו תפילין ולא עשו בר מצווה ואפילו תפילין אין להם. להם דאגנו לתפילין חדשות במחיר מסובסד ואפילו בחינם".



אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות