קורונה
צילום: Jarun Ontakrai / shutterstock.com

בזמן שחולון הוגדרה כאזור כתום – האטה בקצב ההתפשטות בבת ים

כשבוע אחרי שהוסרו ההגבלות, הנתונים בבת ים מעודדים

פורסם בתאריך: 10.7.20 09:59

בזמן שבכל הארץ נערכים להטלת עוד הגבלות ואף סגר על ערים שלמות, העיר בת ים מצליחה להציג נתונים טובים של האטה בהתפרצות נגיף הקורונה. זאת, בשעה שחולון השכנה מוגדרת כאזור כתום ואף עלולה בתוך ימים להפוך לאזור אדום.

ההאטה בקצב תחלואת הקורונה נרשמת עשרה ימים לאחר שהנהלת העיר הגישה מתווה שאושר על ידי הממשלה ולפיו לא יהיה סגר על העיר, אלא הגבלות נקודתיות במוקדי התקהלות. זאת, לאחר שבגל הראשון, על אף שסומנה כעיר בסיכון, הצליחה בת ים להפוך לעיר ירוקה. את התוכנית הכינו ברוט, ולצדו מי שמובילה עמו את הטיפול בנגיף ואת ההיערכות לכל השנה הקרובה לצד הקורונה, מנכ"ל העירייה יודפת אפק-ארזי, לשעבר בכירה במשרד האוצר, יחד עם הצוות המקצועי בעירייה.



אלא שלאחר הגל הראשון, לפני פחות מחודש, החלה התפרצות בבת ים. צביקה ברוט הצליח לשכנע את הממשלה שלא להטיל סגר כולל על העיר, ופעל יחד עם משרד הבריאות כדי לאשר מתווה שגיבש, לפיו יצומצמו  ההתקהלויות בעיר אך מבלי לסגור לגמרי את העסקים.

בין ההגבלות שאושר: סגירה חלקית של חוף הים למשך ארבעה ימים, למידה מרחוק בכיתות ה'-ו' והגבלת מתפללים בבתי הכנסת, כאשר עסקים הורשו להמשיך ולפעול בהתאם להנחיות התו הסגול.

ההגבלות אושרו בממשלה והיו בתוקף למשך שבוע ימים. פחות משבועיים לאחר מכן, החלה ירידה משמעותית בקצב ההדבקה של החולים בבת ים: אם לפני שבועיים עמד אחוז החולים בעיר על ארבעה אחוזים מכלל החולים בארץ, היום העיר עומדת על 2.9 אחוזים בלבד.

בנוסף, כפי שפורסם אתמול (רביעי) כאן ב"השקמה בת ים", בעיר אובחנו עד כה 630 חולים מאומתים, מהם 202 כבר החלימו, כאשר בשלושת הימים האחרונים עד אתמול נוספו 31 חולים. מדובר בעלייה בשיעור 5.2 אחוזים. זאת, לעומת עלייה של 10.1 אחוזים בראשון לציון ו-7.1 אחוזים בחולון.

בעירייה מוסרים כי חמ"ל הקורונה בעיר ממשיך לפעול מסביב לשעון, וראש העירייה מקיים הערכות מצב פעמיים ביום. יחד עם זאת, מדגישים בעירייה כי שיתוף הפעולה של הציבור הוא קריטי בשמירה על ההנחיות והקפדה על חבישת מסכה בכל יציאה מהבית.

ראש העירייה צביקה ברוט, מסר: "צריך לזכור שהקורונה תישאר איתנו בשנה הקרובה. זה אומר שיהיו עוד הרבה גלים ויהיו עליות ומורדות, לכן היה חשוב שיהיה לבת ים מתווה שמצד אחד מצמצם זמנית את ההתקהלויות הגדולות, גם אם לכמה ימים זה קצת לא נוח לנו, אבל מצד שני מאפשר לרוב העסקים לפעול ומאפשר לאנשים לצאת לעבודה".

ברוט הוסיף כי "שהאתגר הכלכלי גדול לא פחות מהאתגר הבריאותי, ולכן אני אמשיך להילחם כדי שגם נהיה ערוכים ברמה הגבוהה ביותר במצב החירום הזה, אך תוך כדי נעשה כל מה שצריך כדי לאפשר לאנשים להמשיך ולהרוויח ולשמור על מעמדם הכלכלי. זה יהיה אצלנו בראש סדר העדיפויות בשנה הקרובה".



אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות