מתחם קורונה
מתחם קורונה

הנתונים מתבררים: לפני הטלת ההגבלות חולי קורונה שהו במסעדות ובתי כנסת

היום הוסרו ההגבלות, כאשר מאות מתושבי העיר נדרשים להיכנס לבידוד

פורסם בתאריך: 30.6.20 13:48

מאות תושבי בת ים נדרשים להיכנס לבידוד, לאחר שחולי קורונה מאומתים שהו בבתי כנסת, בתי קפה, מסעדות ובחוף הים.

נמשכת העלייה בתחלואת הקורונה בבת ים. העיר ממוקמת במקום התשיעי במפת התפרצות הנגיף בישראל. עד כה אובחנו 465, מתוך סך כולל של 17,163 בדיקות שנערכו בקרב תושבי העיר. לעומת בת ים, ראשון לציון ממוקמת במקום ה-11 עם 386 חולי קורונה מאומתים, וחולון במקום ה-13 עם 346 חולים. עד כה מגיע מספר הנפטרים בבת ים ל-24. כאשר היום (שלישי) נפטר תושב נוסף מבת ים, בן 87. מתחילת הגל השני ממתו שלושה תושבים מבת ים, לאחר שנבקרו בנגיף.

בעקבות ההתפשטות בבת ים קיבלה הממשלה את מתווה העירייה והורתה על שורה של הגבלות, תחילה נבדקה אפשרות להטיל סגר אולם ראש העירייה צביקה ברוט הציג מתווה לפיו יחולו הגבלות נקודתיות. המתווה קיבל את אישור הממשלה. לאחר מספר ימים ההגבלות מסתיימות היום. זאת, בשעה שעל פי נתוני משרד הבריאות והעירייה, התגלו חולי קורונה מאומתים שביקרו במספר בחופי הים, בבתי כנסת ובמסעדות לאורך החוף, לפני ההחלטה על הגבלת ההתקהלויות. בעירייה מעריכים כי ההחלטה על ההגבלות בימים האחרונים הביאה לצמצום מספר הנדבקים בעיר ואף להצלת חיים.



כך, למשל, לפחות שבעה חולי קורונה מאומתים ביקרו בחופי הים בבת ים בשלושת השבועות האחרונים, והחשש הוא כי הם הדביקו עשרות אנשים נוספים בטרם נסגרו החופים. כמו כן, חולים מאומתים ביקרו גם במסעדות בחוף הים, בהן מסעדת תאיו, מסעדת פטרה, הפטריקס בר, סטלה ביץ', וכן בבתי הקפה בטיילת ארומה וגורילה. בנוסף, חולה קורונה שהה במסעדת ג'פניקה לפני כעשרה ימים. למסלול החולים לחצו כאן.

כמו כן עולה כי חולי קורונה שהו גם במספר בתי כנסת בעיר. דבר שמעלה את החשש להדבקה נרחבת גם בקרב המתפללים. בין השאר, חולה קורונה הגיע לתפילה בבית הכנסת המרכזי בעיר, מרום ישראל, שבו מתפלל גם הרב הראשי בבת ים. המתפלל שהה במקום שעה וחצי, וכל מי שהתפלל במקום באותו הזמן נדרש להיכנס לבידוד. גם בבית הכנסת רבי מאיר בעל הנס בשכונת עמידר שהה חולה קורונה, וכך גם בכמה מוקדי תפילה נוספים ברמת יוסף ובמרכז העיר.

בעקבות נתונים אלה הוחלט על הטלת ההגבלות וכעת מעריכים הצוותים המקצועיים בעירייה כי הצעדים שננקטו בעיר הצליחו לעצור את ההתפרצות, אך הציפייה היא כי הנתונים המספריים יחזרו להיות דומים לממוצע הארצי בתוך כעשרה ימים.

גורמים בעירייה ציינו כי "הרבה אנשים לא הבינו למה סוגרים את החוף לכמה ימים, אבל עכשיו הנתונים מתפרסמים וזה ברור לכולם שההחלטה הזו כנראה הצילה חיים, כפי שהיה עם סגירת בתי הכנסת לפני שלושה חודשים. בת ים הייתה העיר היחידה בארץ שהובילה צעדים אקטיביים כדי לשמור על חיי התושבים, ולא חיכתה עד שהממשלה תתעורר ויהיה מאוחר מדי".

בתוך כך, מכבי שירותי בריאות פותחת היום דרייב אין חדש לבדיקות קורונה בחניון מלון קולוני ביץ', שבדרך בן גוריון 138 בת ים. הדרייב אין, שהוקם בשיתוף עם העירייה, יפעל היום בין השעות 16:00- 18:00, ומאות צפויים להיבדק. בנוסף, פותחת מכבי עמדת בדיקת קורונה בצדה האחורי של המעבדה שברחוב מבצע סיני 18, בשכונת רמת יוסף בעיר.

 



אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משה לוי

    להמשיך את הסגר עוד שבועיים לפחות
    יש הרבה אנשים שלא מקפידים
    על הכללים מיסתובבים בלי מסכה

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות