תחנת רכבת ישראל חולון וולפסון
תחנת הרכבת וולפסון (צילום: רכבת ישראל)

עם פחות נסיעות והזמנת שובר מראש: הרכבת חוזרת לבת ים

אמש הודיעה הממשלה על החזרת הפעילות של רכבת ישראל. באיזו מתכונת יופעל הקו לבת ים וראשון לציון ומה חייבים לעשות לפני שעולים על הרכבת? כל פרטים:

פורסם בתאריך: 18.6.20 16:30

שירות הרכבות יחזור לפעילות ביום שני הקרוב, כך החליט אמש (רביעי) קבינט הקורונה. הנסיעות יחודשו בכפוף להנחיות משרד הבריאות. בשלב זה תוגבל כמות הנוסעים בכל רכבת עד 500 נוסעים. כמו כן, יחוייבו הנוסעים בהזמנת זכות כניסה לרכבת מראש, באמצעות שובר שיונפק עבורם לפני הגעתם לתחנה.



תחת ההגבלות, יחודשו הנסיעות אל בת ים וראשון לציון. בשלב זה פעילות הקו לא תתקיים במלואה. כל הרכבות הנוסעות לכיוון צפון יסיימו את נסיעתן בתחנת ראש העין צפון ולא ימשיכו עד רעננה, בעקבות עבודות החשמול המבוצעות בקטע זה. בשלב זה לא ידוע מתי יסתיימו העבודות. בימים אלה רכבת ישראל מפתחת חלופה רכבתית לתחנות כפר סבא, הוד השרון ורעננה באמצעות הפעלת קו שירות חדש בין תחנות אלה להרצליה, שם ניתן יהיה לבצע החלפת רכבות לכל היעדים.

גם בכיוון הנסיעה דרומה יחולו כמה שינויים והגבלות. בשל עבודות לחשמול הקו לאשקלון והקמת המרכז התפעולי החשמלי בעיר, יופעל קו ראשון לציון משה דיין-ראש העין צפון בתדירות של שתי רכבות בשעה במקום ארבע רכבות בשעה (בשעות שיא). על מנת לווסת את הגודש בקו זה, נוסעים מתחנות אשקלון ואשדוד יכולו להשתמש בקו הפרברי הנוסע דרך תחנות רחובות ולוד.

איך מנפיקים שובר?

הנפקת השובר תתאפשר עד 48 שעות ממועד הנסיעה, באמצעות כפתור ייעודי שיתווסף לתצוגת הרכבות הנבחרות בתוצאות תכנון מסלול הנסיעה באתר האינטרנט או ביישומון. כמו כן, ניתן יהיה להזמין שובר נסיעה במוקד שירות הלקוחות במספר *5770 או באמצעות עמדות הנפקה שייפרסו בתחנות מרכזיות ברחבי הארץ.

סדר הפעולות בדרך להנפקת שובר לנסיעה ברכבת

לאחר ההזמנה יישלח השובר באמצעות מסרון לטלפון הנייד או לתיבת הדואר האלקטרוני של הנוסע יחד עם ברקוד. את השובר יש להדפיס או להציג באמצעות הטלפון הסלולארי בכניסה לתחנה. לא תתאפשר כניסה לתחנה ללא הצגת שובר כניסה התואם לזמני הרכבות בתחנה. נוסע אשר יאחר את מועד הרכבת עבורה הוזמן השובר ייאלץ להנפיק שובר חדש ומעודכן לרכבת הבאה בכפוף למגבלת 500 הנוסעים. לאור הצורך בהצגת שוברי הכניסה לצד בידוק בטחוני ומילוי שאר הנחיות הקורונה, יתבקשו הנוסעים להקדים משמעותית את זמן ההגעה לתחנות.

המאבטחים בכניסות לתחנות יבדקו חום לכל הנוסעים באמצעות מצלמות תרמיות מתקדמות. כמו כן, כל נוסע יעבור תשאול עם הגיעו אל תחנת הרכבת וייבדק כי הוא עוטה על פניו מסיכה. בשל כך ייתכנו זמני המתנה ארוכים בכניסה לתחנות ולנוסעים מומלץ להקדים את זמן ההגעה לתחנות.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות