יהודה אברג'ל

האיש שלא הפסיק לתרום: הלך לעולמו אחד מוותיקי העיר אליהו אברג'ל

"ממש לפני שבוע. ישבתי איתו כשהוא היה חולה, והוא אמר לי שהוא יעבור את זה. בתקופת הקורונה החמיר מצבו", מספר נכדו של האיש, שהצליח לגעת בלבבות של רבים

פורסם בתאריך: 18.6.20 13:22

אבל בבת ים: הבוקר (חמישי) הלך לעולמו אליהו אברג'ל ממייסדי מרכז אבן בת ים ובית כנסת שערי ציון ברחוב החשמונאים. בן 87 במותו.

"סבא שלי היה אדם מאד אופטימי ושמח, ומעולם לא התלונן על כלום. גם כאשר סבל מכאבים פיזיים", מספר נכדו מתנאל אברג'יל, "אני חושב שאין אדם שלא מכיר את סבי בעיר בת ים. הוא גדל בעיר, ונלחם ועזר לרבים. הוא הקים בית הכנסת מכספו. במקום לקנות בית הוא בחר להשקיע בבית כנסת שאליו היה מביא מתפללים. היו מתקיימות במקום תפילות עוד לפני ששמו בכלל מרצפות. הוא הסביר לי שזה נקרא לקדש את שם המקום".



מפעל חייו של אליהו אברג'ל ז"ל, היה בית הכנסת שערי ציון בעיר שאותו הקים. "הוא התפאר בבית הכנסת, וליבו שמח מאוד על מפעל חייו. אין רגע שהוא לא ניצל כדי לעשות מצוות ומעשים טובים ומתן בסתר. הוא עסק בריפוד ובד, הייתה לו מרפדייה בבת ים. כולם אהבו אותו וקנו רק ממנו בגלל שהיה איש של אמון וישר. לפעמים, היו אנשים שלא היה להם כסף לקנות סלון , הוא היה משיג להם".

מתי דיברתם בפעם האחרונה?

"ממש לפני שבוע. ישבתי איתו כשהוא היה חולה, והוא אמר לי שהוא יעבור את זה. הוא לא רצה עזרה של אף אחד, וניסה להסתדר בכוחות עצמו. הייתה תקופה שהוא היה עם כיסא גלגלים, הוא אמר לי: 'מתנאל, אני מתבייש שאתה רואה אותי ככה, אדם זקן, כי אני לא'. הוא היה מתעקש ללכת לבית כנסת גם בזמן הקורונה. אנחנו העדפנו שיישמור על עצמו, שחלילה לא יקרה לו משהו. בזמן הזה הוא קיבל את האלצהיימר, ועדיין נשאר האדם הכי שמח, ולא שכח לרגע לברך את ברכת המזון בקול היפה שיש לו".

"סבא שלי היה אבן דרך בעיר בת ים", ממשיך הנכד, "הראשון שרץ לכל מצווה, בבית כנסת לפני כולם, אדם שמכבד את השבת בצורה לא רגילה בכלל, ועל השולחן שלו תמיד התנגנו זמירות השבת שצליחו לסחוף אותי ואת אחי. ועכשיו מי ישיר איתי שירי שבת?".

אליהו אברג'ל הותיר אחריו שישה ילדים ועשרות נכדים ונינים. הלוויתו תתקיים היום  (חמישי) בשעה 18:30 בבית העלמין בפרדס חנה-כרכור.



תגובות

2 תגובות
2 תגובות
  1. מה זה חשוב השם? העיקר שיש בורא עולם

    אנשים כמותו צריכים אזכור בכל כתבה ללמד את הדור הצעיר. יפה שהנכד רוכש לו כבוד ודואג לכך.
    לצערנו רק אחרי שבן אדם מסתלק מהעולם מעריכים.
    גם היום הדור הצעיר לא יודע איך לתת מתן בסתר ולעשות טוב למישהומללא תמורה.
    הכל רודף אחר כסף ופירסום.
    אנשים בואו נשנה את העולם לרק טוב!!

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות