איך אפשר להגיע לים על כיסא גלגלים עם שביל הגישה הזה?

טענות על ליקויים בהנגשה בחופי הרחצה. העירייה: "בימים אלה אנו מגייסים יועץ נגישות, לצורך הנגשת חופים נוספים"

פורסם בתאריך: 10.6.20 16:57

חוף תאיו הממוקם בגבולה הדרומי של בת ים משך אליו מבקרים ממנה ומראשון לציון הסמוכה. אל החוף הגדול וההומה נבנה שביל גישה עבור כסיאות גלגלים, זאת על מנת שיוכל לשרת גם את אוכלוסיית הנכים. אולם תלונות ותמונות אשר הגיעו מן השטח מצביעות על ליקויים אשר מקשים את המעבר והופכים את החוף ללא נגיש.

"הגעתי לחוף עם בני בן הארבע שמתנייד בכיסא גלגלים ואז גיליתי ששביל הגישה לחוף מסוכן מאוד ובכלל לא בנוי לתת שירות לאנשים עם צרכים מיוחדים", אומרת ל"השקמה בת ים" ולנטינה, תושבת ראשון לציון שרצתה לבלות אתמול בבוקר (שלישי) בחוף תאיו יחד עם בנה המתנייד בכיסא גלגלים.



"הייתי בשוק כשהגעתי לשם" היא מוסיפה, "בעיריית בת ים עשו שביל גישה לחוף אבל הוא היה שבור בחלקים מסוימים, שמסכנים כל אדם שהולך או מתנייד בכיסא גלגלים. שאלתי אנשים שהיו בחוף מה בדיוק חשבו לעצמם בעירייה כשבנו את השביל הזה, הם השיבו שאת השאלה הזו שאלו גם הפועלים שבנו אותה".

תלונות על בעיית נגישות הגיעו השבוע גם מכיוון הציבור הדתי בעיר. מנכ"ל ארגון "בצלמו", שי גליק, הגיש פנייה רשמית אל ראש עיריית בת ים וחברי המועצה בבקשה שידאגו להסדיר את הנגישות בחוף הנפרד בעיר, היחיד שמשרת את האוכלוסייה הדתית והחרדית בעיר. על פי הנטען במכתב, הנגישות בחוף אינה שלמה, דבר אשר מקשה על אוכלוסיות מסויימות להגיע אליו.

"כעת נפתחה עונת הרחצה בחופי הים בעירכם. אולם בעוד ישנו חוף רגיל הנגיש לכלל האוכלוסייה לציבור הדתי שצורך חוף נפרד אין כל פתרון", כך נטען, "בתקופה האחרונה קיבלתי פניות רבות מתושבי העיר המבקשים ומשוועים לפתרון ביניהם כאלה שמציינים שכבר עשר שנים לא היו בים עקב כך. החוף הנפרד אינו נגיש במאה אחוז".

מעיריית בת ים נמסר בתגובה: "המכתב טרם התקבל ונגיב אליו כשיגיע. ביסוד הפנייה לתגובת העירייה עומדת טענה שגויה לפיה החוף הנפרד אינו מונגש. בבת ים ישנם שני חופים מונגשים, אחד מהם הוא החוף הנפרד. בנוסף, ביום שישי האחרון ראש העירייה קיים ביקור פתע בחוף על מנת לבדוק את ההנגשה, שפעלה כראוי".

בעירייה ציינו כי "אנו רואים חשיבות גדולה בהנגשת המרחב הציבור ובכלל זה חופי הים לאנשים בעלי מוגבלויות וצרכים מיוחדים. גם השנה, בדומה לשנה שעברה, עומדים לרשות המתרחצים שבילי גישה מונגשים המובילים ישירות לסככת הצללה בחוף תאיו ובחוף הנפרד. לצד זה רכשה העירייה כיסאות מיוחדים לנכים המאפשרים כניסה בטיחותית לים, ובסיוע המצילים ניתן להשתמש בכיסאות ולהיכנס עימם למים".
"חשוב לציין כי קיימת ירידה מונגשת לחופים מהמזח בחוף הריביירה. בימים אלה מגייסת העירייה יועץ נגישות, לאחר גיוסו נגבש פתרונות להנגשת חופים נוספים ונגישות עד קו המים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אסתר

    אני נכה ושנים לא מצליחה ליהיות בים בשל קושי להתנייד בחול ואני לא רוצה ללכת וליהיות בתלות של ילדים או נכדים ולכן נמנעת ללכת לים . אודה לכם להנגיש את החוף גם לנו הנכים. אנו חלק מהעם וגם רוצים לחוות את האווירה בים.

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות