הרב יהודה עסיס
הרב יהודה עסיס

אבל בבת ים: נפטר במפתיע הרב אברהם עסיס מוותיקי העיר

שני משפחתו של הרב אברהם עסיס מספרים על האובדן

פורסם בתאריך: 7.6.20 16:46

בצער רב ובפתאומיות נדהמו תושבי בת ים למשמע הבשורה על פטירתו של רבי אברהם עסיס ז"ל שהיה מוותיקי העיר.



"עסיס היה איש משפחה מסור לילדיו, חתניו וכלותיו בצורה יוצאת דופן", אומר בן משפחתו של עסיס ומוסיף "כולם הכירו את אופיו החייכני והאדיב, הוא היה תמיד מאיר פנים לכל אדם באשר הוא, והיה איש אהוב ומוערך על כלל התושבים, הרבנים ואישי הציבור".

"היה לו קשר מיוחד עם מורו ורבו המקובל הרב בניהו שמואלי שליט"א, עסיס היה מתלמידיו המובהקים והוא היה מתייעץ איתו בכל צעד ושאל ואף הרב היה מחזיר לו בחיבה יתירה", מוסיף קרוב משפחתו, "הוא היה ממשתתפי השיעור המרכזי של הרב בימי שלישי בישיבת המייש"ר בבת ים באופן קבוע, ומשתתפי השיעור מעידים כולם כי אפשר היה לראות בכל שיעור את חיבתו של הרב אליו".

הרב אברהם עסיס אף ייסד את מניין הנץ בבית כנסת המרכזי "מרום ישראל" ופעל שם רבות לקרב בין כל חלקי האוכלוסיה והוא היה משמש את הרב יוסף בר שלום זצ"ל לעת זקנתו.

לפני מותו הרב עסיס עשה את השבת במחיצת אשתו והלך להתפלל כרגיל את תפילות השבת במוצאי שבת. "הוא ביקש שיכינו לו סעודה רביעית ואז לפתע התמוטט ואיבד את הכרתו", מספר קרוב משפחה של עסיס, "כשהגעתי לביתי במוצאי שבת נדהמתי לשמוע ממכשיר המירס שלי את חברי הכוננים באיחוד הצלה מדווחים על ביצוע פעולות החייאה על אדון בשם עסיס. לאחר בירור קצר הבנתי שזה הוא. לצערי, לאחר שמאמצי ההחייאה לא צלחו בישרתי בעצמי את הבשורה לרב בניהו שקיבל זאת בצער רב".אומר שמואל מלכה,מזכיר המוסדות של הרב בניהו.

הרב אברהם עסיס היה בן 73 במותו. הוא הותיר אחריו אישה, חמישה ילדים ו-19 נכדים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ש

    עסיס ז"ל אדם ירא שמיים אוהב הבריות נתינה חסד תורה שבת ואהבת הזולת ..יהי זכרו ברוך!

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות