שמות החללים על מסך דיגיטלי: הסתיימו עבודות השיפוצים בבית ביד לבנים

"לצערי, היו לנו רק כ-180 תמונות מתוך 568 חללים, ולכן הוחלט לעבור להנצחה דיגיטלית", מסביר יו"ר יד לבנים, שאיבד את אחיו במלחמת יום הכיפורים

פורסם בתאריך: 4.6.20 12:43

עיריית בת ים בהובלת אגף תרבות סיימה לבצע את העבודות לשדרוג ושיפוץ חדר ההנצח בבית יד לבנים בעיר.

לאחר שנים שבהן לא בוצעו כל עבודות לשימור חדר ההנצחה וחדרי הפעילות,  הצליחו יו"ר יד לבנים בעיר, אדיר בן משה, יחד עם העירייה לגייס את התקציב הנדרש לביצוע שיפוץ מקיף במקום בסיוע של משרד הביטחון.

568 מתושבי העיר נפלו במהלך השנים במערכות ישראל לצד השיפוץ של בית יד לבנים, לאחרונה החלה העירייה בעבודות שיפוץ וחידוש חורשת הנופלים ברחוב הקוממיות.



במסגרת השיפוץ בבית יד לבנים הותאם חדר ההנצחה לסטנדרטים המודרניים, הטכנולוגיים, בדומה לאתר ההנצחה המרכזי בהר הרצל בירושלים כאתר הנצחה דיגיטלית.

בין היתר: הוחלף ושודרג הריהוט הישן, לוחות זכוכית שעליהם חרוטים שמות הנופלים הוחלפו, והותקנה מערכת דיגיטלית, שם מצויים כל הפרטים על הנופלים בני העיר. בנוסף, הוצב מסך בחלל ההנצחה המרכזי בו מוקרנים שמות הנופלים של השבוע.

כמו כן, במסגרת השיפוץ הונגש חדר הנצחה לבעלי צרכים מיוחדים והותקן מעלון בכדי לאפשר גישה לכיסאות גלגלים. בנוסף, שופצו והונגשו השירותים במקום בהתאם לתקנים הנדרשים. עוד במסגרת העבודות: מבואת הבית שודרגה, הותקנה תקרה אקוסטית, הוחלף הריצוף, את מיקומן של הדלתות הישנות תפסו דלתות זכוכית איכותיות, הותקנה תאורת לד, המטבח שודרג והוקם בלב היכל ההנצחה מקומות ישיבה לאירוח כיתות מבתי ספר.

בבת ים מיושמת מדיניות ארגון "יד לבנים", בה הבית משלב לצד פעולות ההנצחה והנחלת המורשת גם פעילויות תרבות ופנאי לכל הקהילה. את פעילויות אלה מוביל אדיר בן משה, יו"ר יד לבנים בבת ים, ששכל את אחיו, אברהם, במלחמת יום הכיפורים. אברהם, שהיה רק בן 26 במותו, הותיר אחריו אישה ושתי בנות.

"הריהוט בחדר ההנצחה היה מעל 22 שנה והחללים הונצחו על ידי תמונות אישיות", מספר בן משה, "לצערי, היו לנו רק כ-180 תמונות מתוך 568 חללים, ולכן הוחלט לעבור להנצחה דיגיטלית. הייחודיות בתוכנה במערכות היא שבעת הקשת שם החלל תעלה תמונתו וכל פרטי ההנצחה עם אפשרות הדפסה. בן משה מוסיף, "בקיר השמות התקנו מסך שיציג באופן שוטף את החללים שתאריך נפילתם באותו שבוע. אנו שוקדים כעת בשדרוג קירות הפנים של חדר ההנצחה. עם סיום השיפוץ מתוכנן להיערך אירוע של קביעת מזוזה וחנוכת היכל ההנצחה בקרוב".



אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות