ספר תורה
ספר תורה

הרב מאיר אבוטבול: "אירוע שבועות הגדול יתקיים רק בזכות אנשים טובים"

בכפוף להגבלות הקורונה וללא כל סיוע מאף גורם רשמי, גם השנה יתקיים האירוע הגדול של בית חב"ד בעיר

פורסם בתאריך: 26.5.20 14:22

כבר יותר משבוע שהרב מאיר אבוטבול, שליח חב"ד בדרום בת ים, פועל מהבוקר עד הלילה כיד לספק לציבור הדתי את האירוע המסורתי לכבוד חג השבועות, על אף שפעם אחר פעם נתקל בדלתות סגורות.

ראשית, קצת רקע: בחג השבועות שיחול ביום שישי, נהוג לקרוא בבתי הכנסת את עשרת הדברות, מתוך אמונה כאילו המפללים עומדים לפני הר סיני ומקבלים עליהם את עשרת הדברות. "בשל המעמד המיוחד הזה, עורר הרבי מליובאוויטש שגם הילדים, ואף טף, יבואו לשמוע את קריאת עשרת הדברות בחג השבועות", מספר הרב אבוטבול, "ובבת ים כבר נשלמות ההכנות לכינוסי עשרת הדיברות על ידי בית חב"ד המקומי במקומות רבים בעיר".



על פי התכנון בדרום העיר יתקיים כינוס ביום שישי, בשעה 17:00 ברחבת המרכז המסחרי ברחוב הנביאים 3. הפצנו פלאיירים בכל תיבות הדואר בשכונה", מספר הרב אבוטבול, "אבל יחד עם זאת, בצל הגבלות הקורונה לא עשינו פרסום מאסיבי שכל שנה מביא מאות משתתפים. אנחנו מתכוונים שכמות המשתתפים לא תעלה על 50".

"זה אירוע מאוד מרגש", הוא מוסיף, "אנחנו מוציאים את ספרי התורה לרחוב הראשי ורוקדים איתם והציבור הרחב מצטרף אלינו. לאחר מכן קוראים מתוך התורה עצמה וגם נערכת הגרלת פרסים וכל משתתף מקבל גלידה. זאת, למרות שלא קיבלנו כל סיוע מעיריית בת ים או המועצה הדתית".

החגיגות בבת ים. צולם ביום חול

היעדר הסיוע מתסכל את הרב אבוטבול. "מספרים עלי בעיר שאני וראש העיר חברים. אני לא חבר שלו באופן אישי, אבל אני מעריך אותו ואת דרכו. בחרתי בו וקראתי לבחור בו אז ואעשה זאת שוב אם אתבקש לכך", הוא אומר, "אבל לצערי העיריה לא מסייעת לפעילות שלי בכלום. הפעילות הענפה של חב"ד בדרום העיר כבר 14 שנה בכל מקום אחר הייתה זוכה להכרה ציבורית. אני לא מחפש מדליות רק עזרה, וגם את זה לצערי אני לא מקבל".



את התסכול הפגין הרב ברשתות החברתיות, כאשר חשף כי הוא נאלץ לגייס כספים ותרומות כדי לקיים את האירועים הדתיים בדרום עיר. "כל מה שנותר לי הוא להודות לאנשים הטובים שמסייעים לי", הוא אומר, "וברוך השם השנה האירוע ברחבת בית משיח יהיה כולו נטו בזכותם. כנראה שאני לא בסדר העדיפויות של העירייה והמועצה הדתית. הכל טוב, אני אמשיך לעשות מה שאני עושה כבר 14 שנה בזכות האנשים הטובים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות