שמש
שמש

גל חום קיצוני בסוף השבוע: מה יעשו המתפללים בבת ים?

בשעה שבמד"א ממליצים להישאר במקומות סגורים וממוזגים בעקבות גל החום הקיצוני, טרם הוחלט לפתוח את בתי הכנסת והמתפללים הרבים חסרי אונים

פורסם בתאריך: 14.5.20 15:22

גל חום קיצוני וממושך צפוי להגיע לאזור במהלך סוף השבוע, ולהמשך עד לסוף השבוע הבא, במהלכו יירשמו טמפרטורות גבוהות, בין 35 ל-40 מעלות, אשר טרם נמדדו מתחילת השנה. קיצוניותו של גל החום לא מתאפיינת רק במידות החום הגבוהות, אלא גם ברצף הימים הארוך יחסית שעל פניו הוא יימשך – כשבוע לפחות.

בעקבות מזג האוויר הצפוי, השירות המטאורולוגי פרסם הודעת אזהרה ובה התרעה מיוחדת על גל חום קיצוני המלווה באוויר חם ויבש אשר צפוי להתחיל מחר (שישי) בשעות הצהריים. על פי ההתרעה גל החום יימשך לפחות עד סוף השבוע הבא, וגם לאחריו ימשיכו להימדד טמפרטורות גבוהות באזור.

מידות החום ביום שבת צפויות לעלות בכשש מעלות. ביום ראשון ושני צפויות להימדד 38 מעלות בצל. אומנם בימים שלאחר מכן צפויה ירידה של מעלה עד שתיים, אך עדיין ייעשה חם. בכל שאר הימים יהיו הטמפרטורות מעל 30 מעלות, כאשר מסתמן כי רק ביום שבת תחול הקלה נוספת.



תושבים שומרי מסורת רבים מבת ים ובכלל מכל הארץ, חוששים מכך שבתי הכנסת עדיין נותרו סגורים במסגרת צו הבריאות, ושהם ייאלצו לעמוד ולהתפלל תחת השמש הקופחת, באירוע החום המשמעותי הראשון מתחילת השנה. זאת, בשעה שבמד"א הוציאו שורה של הנחיות לקראת גל החום הקיצוני והמליצו לשהות במקומות ממוזגים.

בתוך כך פרסם מד"א שורה הנחיות לקראת גל החום הקיצוני, ומזהירים מפני התייבשות, תשישות, עילפון ופגיעות נוספות. כמו כן, מזהירים במד"א מפני מקרי שכחה של ילדים במכוניות, העלולים להסתיים במוות, ומציינים שעשרות ילדים ופעוטות מתו בעשור האחרון, לאחר שנשכחו ברכבים נעולים.



בנוסף, מציינים כי יש להימנע מחשיפה ישירה וממושכת לחום ולשמש ולהימנע ממאמץ גופני שאינו הכרחי, בעיקר בקרב אוכלוסיות בסיכון בהם קשישים, נשים בהריון, חולי לב, חולים במחלות ריאה. בנוסף, יש להקפיד על שתיית מים באופן קבוע והימצאות במקומות ממוזגים ומוצלים ככל הניתן, במקביל לשמירה על הגבלות הקורונה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות