מערך הקרונועים החשמלי תוצרת סימנס אשר צפוי להגיע בשנת 2021

אחרי ירושלים: בקרוב רכבת חשמלית גם בקו אל בת ים

לא רק הרכבת הקלה: גם הרכבת החשמלית מגיעה לעיר. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 10.5.20 14:51

רכבת ישראל ממשיכה בעבודות פרויקט חישמול המסילות ברחבי הארץ. לאחר השלמת חישמולו של הקו המהיר מירושלים אל תל אביב, החלו ברכבת לקדם את חישמול מסילת תל אביב – אשקלון, העוברת דרך בת ים וראשון לציון. החל מסוף השנה תחל הרכבת לקלוט קרונועים חשמליים תוצרת חברת סימנס, אשר ייכנסו לשימוש בשנת 2021, עבורם נבנה מתחם דיור באשקלון.



קו הרכבת מתל אביב אל מערב ראשון לציון נפתח לפני תשע שנים, כהמשך לקו היוצא מהוד השרון (שבינתיים הוארך אל רעננה), במסגרתו נפתחו ארבע תחנות ביניים אשר משרתות את חולון ובת ים. בהמשך הוארך הקו אל הערים יבנה, אשדוד ,אשקלון, שדרות, נתיבות ובאר שבע.

הקו נסלל במסגרת תוכנית החומש של רכבת ישראל מלפני שני עשורים, זאת במקביל לקידום תוכנית החישמול, כאשר השאיפה הייתה כי ייפתח כקו חשמלי. אולם משהתעכב ביצוע מיזם החישמול של הרכבת, נפתח לבסוף הקו כשעליו נוסעות רכבות זידל. יש לציין כי קיימת חשיבות רבה בחישמול קו זה מאחר ומדובר בקו פרברי ועמוס, מרובה עצירות, בו תחנות הביניים ממוקמות במרחק קצר אחת מן השניה.

עבודות החישמול מבוצעות על ידי חברת סמי הספרדית, לקראת קליטתו של מערך הקרונועים החשמליים תוצאת חברת סימנס אשר צפויים להגיע לארץ מן המפעל שבגרמינה החל מסוף השנה. בימים אלה נבנה בעיר אשקלון מתחם דיור ותחזוקה עבור הקרונועים החשמיליים, מה שמצריך את חישימול הקו מתל אביב על מנת לשנע אותם לשם. לוח זמנים מדוייק אודות השלמת חישמול הקו טרם ידוע, אולם ניתן להעריך בזהירות כי הדבר יקרה לאחר הגעת הקרונועים, במהלך שנת 2021.

מתחם דיור עבור הקרונועים החשמליים באשקלון. הדמיה: רכבת ישראל

הקרונועים החדשים יהוו תוספת של 37 אחוזים למצבת הקרונות של הרכבת, ויוסיפו 1,700 מקומות ישיבה. כל רכבת תורכב מ-4 עד 14 קרונות בהנעה עצמית חשמלית, ללא צורך בקטר. כמו כן, לקרונועים החשמליים הספק של עד 8,046 כוחות סוס (6,000 קילוואט), ומשולבת בהם מערכת אוטומטית המאפשרת בצגת תמונה של מספר הנוסעים ברכבת בזמן אמת.

משלוח הקרונועים הראשון צפוי להגיע לארץ לקראת סוף השנה. במהלך שנת 2021 צפויים להגיע משלוחים נוספים של הקורונועים החדשים. לאחר מספר חודשים של נסיעות מבחן, צפויים הקרונועים הראשונים להיכנס לשירות פעיל במהלך שנת 2021. הם עתידים לשרת את הנסיעות בקו לירושלים וכמו כן גם בקו מאשקלון אל רעננה דרך ראשון לציון ותל אביב, לאחר השלמת חישמולו.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות