צפו: שיר אהבה לבת ים של פעם בשחור-לבן

היוצר והזמר יריב בן יהודה שנולד וגדל בעיר לא מפסיק להתגעגע אליה. את ימי הקורונה הוא ניצל למחווה מיוחדת לבת ים. כך זה נראה:

פורסם בתאריך: 8.5.20 09:54

השבוע השיק יריב בן יהודה, יוצר וזמר מחווה מרגשת לעיר בת ים שבה נולד וגדל: שיר בשם "מכונת זמן לבת ים", במסגרתו הוא מספר בקולו את זיכרונותיו מהעיר, כאשר ברקע מוקרנים סרטונים בשחור לבן המתעדים את נופי ילדותו.

יריב בן יהודה, בן ה-46, חי בבת ים עד גיל 15, אז עברה משפחתו להתגורר בעיר השכנה, חולון. אבל האהבה לעיר הולדתו נותרה, והוא המשיך לבלות בבת ים מדי יום גם לאחר המעבר לעיר השכנה.

"הטקסט הוא חלום שלי שהרגיש כל כך אמיתי, עד שהייתי חייב לכתוב אותו", הוא מספר על התסכית. "את השיר-תסכית ההיפ הופ הזה, כתבתי לפני יותר משנה אבל לא סיימתי עד ימי הקורונה. התקופה הזו אפשרה לי לסגור את המיקס וגם לחפש את חומרי הווידאו שכולם מבת ים של פעם".

איך הגעת לחומרים האלה?

"האמת שזה היה קשה. הייתי צריך לחפש את בעלי הזכויות על הווידאו וזה היה סוג של מסע שלא הצליח. מצאתי את נכדתו של במאי הסרט שנתנה את ברכתה, למרות שהזכויות לחומר הווידאו הנדיר הזה לא שלה או של משפחתה. הוספתי הערה בכל מקום שבו הוא התפרסם, כי פניתי לכל מי שיש לו קרדיט בסרט המקורי ולשאריהם  -אבל איש לא טען לבעלות. בכל מקרה, מי שזה שלו, מוזמן ליצור קשר".



"אגב, הווידאו שופר כדי שיהיה ראוי לקליפ", הוא ממשיך, "ביצעתי בו שיפורים של איכות דגימה נמוכה וחומר גלם של סרטים ישנים של פעם לפעמים קשים לצפייה רגילה כמו שאנו רגילים מבחינה טכנית בימים אלה. עכשיו, כולם יכולים לראות מצוין את נופה של בת ים הצעירה".

נשמע שאתה ממש מאוהב בעיר.

"ברור. אני לגמרי מאוהב בעיר ולפעמים מחפש תירוץ לעבור דרך בת ים בנסיעה לכל מקום באזור. יש לי בבת ים לא מעט חברים ובעיניי אין תחליף לחופים הדרומיים המהממים של העיר, שבכלל לא היו מפותחים כבימי ילדותי".

עכשיו כשאתה אבא לילדה, היא מכירה את האהבה שלך לבת ים?

"בינתיים היא רק בת ארבע וחצי ועדיין מוקדם לספר לה מה משמעות העיר בת ים בחיי אבל מצד שני, זה לא מוקדם  לקחת אותה לחוף תאיו".

 



אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מאז שנכנס ראש עיר חדש בבת ים העיר שינתה את פניה שינוי דרסטי

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות