יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה
יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה

בת ים מתייחדת עם זכר בניה ובנותיה: כל אירועי יום הזיכרון

568 נשים וגברים איבדה העיר בת ים במלחמות ישראל, כאשר מלחמת יום הכיפורים גבתה את מניין החללים הגובה ביותר מבני ובנות העיר

פורסם בתאריך: 27.4.20 17:58

הערב (שני) בת ים מתייחדת עם זכר הנופלים במערכות ישראל ובפעולות איבה.

אירועי ערב יום הזיכרון ייפתחו בשעה 20:00, בעצרת הזיכרון העירונית במתחם האנדרטה בגן הניצחון על שם יצחק רבין, בטקס ללא קהל בהתאם להנחיות משרד הבריאות. הטקס ישודר בדף הפייסבוק העירוני.

לאחר מכן, בשעה 21:00  יחל אירוע "שרים לזכרם" בבית יד לבנים. האירוע יתקיים בהשתתפות זמרים מקומיים, ללא קהל ויועבר בשידור חי בפייסבוק העירוני.

כמו כן, מועצה הדתית בת ים קיימה היום מעמד אזכרה לחללי צה"ל בני העיר בת ים. התפילה והאזכרה נערכו בשיתוף ארגון יד לבנים בת ים ועיריית בת ים.

הרבנים קראו פרקי תהילים ומשניות לעילוי נשמת החללים, יו"ר יד לבנים אדיר בן משה הקריא את אמירת קדיש. כמו כן, הרב הראשי בעיר יעקב רוז'ה, אמר קדיש בשם המשפחות שנבצר מהם להגיע, לאחר מכן התקיים הקראת כל שמות הנופלים בני העיר בחדר ההנצחה בבית יד לבנים והדלקת נר זיכרון לזכרם.

יו"ר המועצה הדתית, בנימין אלחרר: "התרגשתי הבוקר מעוצמת המעמד ומהקדושה ששרתה במקום, לעולם לא נשכח את זכר יקירנו בני העיר אשר במותם ציוו לנו את החיים, בהזדמנות זו אני פונה למשפחות היקרות אשר הקריבו את היקר להם מכל, דעו לכם כי תמיד ובכל מהלך השנה ליבנו אתכם ובתפילה לבשורות טובות ולתחיית המתים אמן".



מנתוני ארגון יד לבנים עולה כי בערב יום הזיכרון תש"ף מניין חללי מערכות ישראל בבת ים עומד על  568. מלחמת יום הכיפורים גבתה את מניין החללים הגובה ביותר מבני העיר- סה"כ 180 חללים.

החלל הראשן מקרב תושבי העיר הוא טוראי יעקוב אברהם שנפל ביום כ"ה באייר תש"ח (3.6.1948), בזמן מלחמת העצמאות. אברהם נולד בשנת 1929 בעדן שבתימן, להוריו כודמה ושמואל ועלה לארץ בשנת 1943.

אברהם שירת בחטיבת "כרמלי" והשתתף בהתקפה על ג'נין בליל 2-3 ביוני 1948. הכוחות לא הצליחו לכבוש את כל היעדים המתוכננים ובבוקר ה-3 ביוני פתחו העיראקים בהתקפת-נגד בסיוע תותחים. לנוכח עדיפות האויב נאלצו כוחותינו לסגת ובקרב נסיגה זה נפל אברהם ושנתיים לאחר מותו, ב-3.8.1950 נטמן בקבר אחים בבית הקברות הצבאי בהר הרצל.

החלל האחרון מקרב תושבי בת ים הוא רב סמל דימיטרי אודוד, אשר נפל בשנת 2017 במהלך שירות מילואים.

דמיטרי (דימה) נולד באוקראינה בשנת 1992, אח למחצה לטטיאנה, הגדולה ממנו בחמש שנים. הוא עלה לישראל עם משפחתו בשנת 1997. כעבור מספר שנים חזרה המשפחה לאוקראינה. שמלאו לדימטרי 19, הוא עלה לישראל כדי להתגייס לצה"ל. הוא שירת כחייל בודד בחטיבת כפיר, בגדוד שמשון. במהלך השירות הצבאי פגש דמיטרי את רגינה, הם נישאו וקבעו את משכנם בעיר בת ים. לפני שש שנים נולדה בתם, דיאנה.

בליל ה-10.12.2017, כשלושה שבועות לאחר שהחל שירות מילואים, רכב דמיטרי על האופנוע שלו ברחובות הרצליה. במהלך הרכיבה ברחוב הרב קוק הוא איבד שליטה, נפל מהאופנוע ונהרג במקום.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות