אדיר בן משה לצד תמונת אחיו שנפל במלחמה

הסגר ביום הזיכרון: "כואב לכולנו אבל אנחנו מצווים לקדש את החיים"

על אף הקושי והכאב הגדול בני משפחות שכולות מבת ים אומרים שלא יפרו את ההנחיות וימנעו מביקור בקברי יקיריהם ביום הזיכרון

פורסם בתאריך: 24.4.20 10:43

"עצוב וכואב לכולנו, אבל אנחנו מצווים לקדש את החיים ונזכור שהנופלים ציוו לנו חיים ועצמאות", כך אומר אדיר בן משה, יו"ר ארגון המשפחות השכולות בבת ים, שמבקש: "אל תגיעו לבתי העלמין".

החלטת הממשלה להטיל סגר והגבלות ביום הזיכרון, שימנעו מבני המשפחות השכולות לבקר בקברי יקיריהן, עוררה ויכוח בין המשפחות. בבת ים שתומך בגישה זו הוא בן משה, יו"ר המשפחות השכולות בבת ים שמפציר בבני המשפחות להישמע להוראות.

"משפחות יקרות, עצוב וכואב לכולנו אבל אנחנו מצווים לקדש את החיים ונזכור שהנופלים ציוו לנו חיים ועצמאות. בבקשה שימרו על בריאותכם והימנעו להנחיות מרד הבריאות לקראת יום הזיכרון חליי מערכות ישראל".

אחיו של אדיר נפל במלחמת יום הכיפורים. בפנייתו למשפחות השכולות בעיר, אומר אדיר: "הממשלה החליטה כי בתי העלמין הצבאיים ביום הזיכרון יהיו סגורים לבני המשפחות השכולות ולקהל הרחב. ביום הזיכרון, בכל בית עלמין יתקיים בשעה 11:00 טקס צבאי – בנוכחות מצומצמת ביותר".

הוא הוסיף כי "ביום הזיכרון יוטל סגר חלקי, לא יתאפשר מעבר מעיר לעיר, לא תותר עליה לבתי העלמין הצבאיים ואף יוצבו מחסומים למנוע הגעה. כל מי שזקוק לעזרה יכול לפנות אליי ואני אשתדל לעזור כמיטב יכולתי".

גם בגירה מלכה מוצן עידן, אימו השכולה של ארז ז"ל, לוחם גדוד דוכיפת שנפל בקרב עם מחבלים ליד הכפר עין יברוד ב-2003, תומכת בגישה זו: "ביום הזיכרון נאסר עלינו להגיע לבתי העלמין –ובצדק. אני מבינה שלא קל לא להיות בבית העלמין ביום הזה, אך נאסר עלינו מבחינה בריאותית.   זהו יום זיכרון לאומי, כדי העם יחבק אותנו ואנו אותו והפעם – החיבוק ייעשה מרחוק. כולם יהיו בבית ובטוחני שיהיו איתנו בלב ובמחשבות, יישבו ויצפו בסרטים ויכאבו כמו בכל שנה".



גם ויואן אלבוים שאחיה הקטן סמ"ר גד עזרא נפל לפני 18 שנה מצטרפת לקריאה זו. גד יצחק נולד בבת ים בשנת 1978 כבן זקונים למשפחה בת חמישה ילדים. בן זקונים לסולי ורוזלין ואח קטן לארבעה אחים שהיו בני שמונה עד 15 כשנולד.

הוא נהרג בג'נין, במבצע "חומת מגן". לאחר נפילתו של גד, הקימו בני משפחתו את עמותת "והגדת עזרה מגד", הנושאת את שמו ופועלת למען הקהילה.

השנה, בעקבות משבר הקורונה ויואן לא תלך לקברו של אחיה. "עבור גד החיים באים לפני המתים" אומרת וויאן, "ברור מאליו שבתי הקברות צרכים להיות סגורים ומסוגרים ואסור לפתוח אותם. להגיע לשם זו עלולה להיות פגיעה בבריאות של המבוגרים, של הסבים והסבתות שלנו. הבחורים שלנו מתו כדי שנחיה בשלום. זו תקופה קשה וצרכים לעבור אותה. אנחנו ממש מבינים את הצורך".

 

 



אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות