שוטרי מרחב איילון במפגן הצדעה לניצולי השואה בבת ים
שוטרי מרחב איילון במפגן הצדעה לניצולי השואה בבת ים

יום השואה: עמידה בצפירה ב-ZOOM והצדעה לניצולים I צפו:

יום השואה בבת ים מצויין בטקסים ואירועים מרגשים, על רקע התפשטות הקורונה. צפו בתיעוד:

פורסם בתאריך: 21.4.20 15:11

אירועי יום השואה שהחלו אתמול מתקיימים על רקע משבר הקורונה תחת מגבלות משרד הבריאות. 

שוטרי משטרת ישראל הצדיעים לניצולי השואה והקשישים ב-180 בתי האבות ודיור מוגן ברחבי ישראל. לבת ים הגיעו שוטרי מרחב איילון היום לקראת השעה 10:00. טרם הישמע הצפירה, כרזו השוטרים לדיירי המקום במסר מיוחד ומרגש.

מ"מ המפכ"ל ניצב מוטי כהן, שיבח את היוזמה ואמש בפקודת יום הזיכרון לשואה ולגבורה כתב לשוטרים: "אנחנו נמצאים כעת בעיצומו של אירוע משברי עולמי, וגם היום מתגלה החברה הישראלית במלוא עוצמתה המוסרית והערכית. שוטרי ואזרחי מדינת ישראל נחלצים לעזרת כל אדם באשר הוא. זה סוד כוחה של החברה הישראלית בכלל ומשטרת ישראל בפרט. הערכים והמורשת שאנו מבקשים להנחיל כארגון הם המחויבות האישית של כל שוטר להמשך קיומה של מדינת ישראל דמוקרטית וחזקה, ושמירת כבוד האדם באשר הוא אדם".



אתמול (שני), בערב יום השואה, יצאו מתנדבים מכפר עידוד למען ניצולי השואה במיזם משותף עם חיילי מילואים מחייל הרפואה במסגרתו – הם חילקו 130 עציצים למפתני הדלת של ניצולי השואה תושבי בת ים.

את העציצים הכינו וארזו דיירי כפר עידוד שהם אנשים עם צרכים מיוחדים ועובדים במשתלה שיקומית ייחודית בכפר הפתוח לקהל הרחב ומשמשת כלי טיפולי ושיקומי עבור הדיירים. לכל עציץ צורף פתק עליו נכתב "תמיד בשבילכם", כדי להזכיר לניצולי השואה שגם בימים אלה –  מבודדים בביתם – הם לא נשכחו ואינם לבד. 

שני אחדות, מנכ"לית כפר עידוד: "אנו רואים חשיבות רבה במיזם זה. הנתינה לאחר היא מתנה לעצמנו, מעניקה משמעות לעשייה ומחברת את הדיירים לכלל האוכלוסייה". 

צפו בסרטון:

גם בבתי הספר ציינו את יום השואה במתכונת אחרת. איריס סוטניק תורג'מן, מחנכת כיתה ו' 2 בבית הספר נחשונים בבת ים, רתמה את כל תלמידי הכיתה לטקס אלטרנטיבי שנערך ושודר היום.

התלמידים ראו את תפילת יזכור, הדליקו נרות זיכרון לזכר קורבנות השואה ולוחמי הגיטאות, הקריאו סיפור וקראו את השיר "לכל איש יש שם". את הטקס חתמו כולם בעמידה משותפת בשירת ההמנון ב-ZOOM זום. 

בנוסף, תלמידי שכבה ד' בבית הספר נחשונים, ערכו ב-ZOOM טקס נוסף, ועמדו יחדיו בצפירת הדומיה. 

צפו בסרטון:

 

תגובות

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות