גבר בדיכאון
צילום: Redshinestudio / shutterstock.com

אסיר לשעבר מבת ים: "פניתי לרווחה אבל אפילו סל מזון לא קיבלתי"

תושב העיר כבן 50, ללא קורת גג, טוען שקיבל יחס משפיל כאשר פנה לרווחה. העירייה: "סלי המזון היו מיועדים לאנשים אחרים והוא סירב לכל הפתרונות שהוצעו לו"

פורסם בתאריך: 21.4.20 13:53

"אני מרגיש מושפל. עד שעזרתי אומץ להגיע לרווחה לבקש עזרה, גם אוכל לא נתנו לי. ארגזים מלאים עמדו שם וכשביקשתי שיתנו לי לפחות אוכל, נאמר לי שהוא מיועד למשפחות אחרות", כך מספר בכאב תושב בת ים, כבן 50, המתגורר בשנים האחרונות במקלט ציבורי בבת ים.

המצוקה הכלכלית שאליה נקלע, הוא אומר, החלה בעקבות מצבו הבריאותי. הוא עבר בשנים האחרונות שלושה צנתורים, בעקבות התקף לב, ובחודש הקרוב הוא אמור לעבור צנתור נוסף.



"לצערי אני חי מהיד לפה, החיים גלגלו אותי למקומות לא טובים, ישבתי במאסר בתקופות שנות על עבירות רכוש, אבל לא סמים ואלכוהול. אני לא נרקומן. עשיתי שטויות ששילמתי עליהם לצערי", הוא אומר, "אחרי שיצאתי מהכלא התחלתי לעבוד אבל אז עברתי התקף לב ופיטרו אותי. מאז אני לא עובד, עם העבר שלי לא כל כך מעוניינים להעסיק אותי".

לדבריו לפני מספר ימים הוא הגיע למשרדי הרווחה בעיריית בת ים וביקש עזרה במוצרי מזון ובמגורים, אך לטענתו נתקל באטימות.

"לא קיבלתי עזרה בכלום, אני צריך טיפולי שיניים, מגורים והדבר הכי בסיסי: מזון", הוא אומר, "אפילו סל מזון לא נתנו לי בטענה שזה שייך למשפחות אחרות. הציעו לי לגור עם עוד 4 אנשים בחדר, סוג של בית מכסה לנרקומנים, אבל אני לא נרקומן, אף פעם לא השתמשתי בסמים. במחלקת הרווחה נאמר לי לחזור ב-10 במאי, אבל מה אני אמור לעשות עד אז? איפה הרווחה שאמורה לעזור לאנשים במצבי? את ליל הסדר עשיתי על ספסל ברחוב".

המעוניינים לתרום יכולים ליצור קשר בטלפון שמספרו: 052-2965503.

 

מעיריית בת ים נמסר בתגובה: "בימים אלו פועלת עיריית בת ים ואגף הרווחה בפרט, מסביב לשעון, ברמת מוכנות גבוהה ביותר, על מנת לספק מענה לכל תושב בעיר הזקוק לסיוע, ובכלל זה לתושב שפנה אליכם. מטעמי צנעת הפרט לא נוכל להתייחס לכל הטענות שהעליתם, אך נדגיש כי אגף הרווחה בעירייה התגייס באופן מיידי לתת מענה מיידי ופתרונות המתאימים לצרכים שהעלה".

"לצערנו, האיש סירב לקבל את כל הפתרונות המוצעים, ועזב את משרדי הרווחה ללא קבלת החלטה משותפת להמשך הטיפול. אגף הרווחה ימשיך להימצא בקשר שוטף עם התושב עד מציאת פתרון שהוא זכאי לו".

"לעניין סל המזון: הוצע לאיש פתרון לקבלת סל מזון, אולם הוא סירב לקבל פתרון זה. סלי המזון ברווחה ממוענים למטופלי רווחה בהתאם לקריטריונים קבועים מראש ולצערנו הרב, אין באפשרות הרווחה לחלק חבילת מזון שמוענה למטופל רווחה אחר אשר ממתין לקבלתה. צר לנו כי זו היתה תחושתו של האיש, אגף הרווחה רוצה ונכון להעניק לו את הסיוע והטיפול הדרוש והכל בכפוף לכללי משרד הרווחה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. יום טוב מנשה

    עריית בת ים חייבת לעזור לאסיר לשעבר
    שישב בכלא כמה פעמים על התפרצויות
    לתת לו היזדמנות להפוך לאדם מכובד
    ולמצוא לו עבודה ואפילו בעירייה בתור
    סגן ראש העיר לפחות כדי שיתקיים
    בכבוד או אולי ראש העיר .

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות