רבקה סבג
רבקה סבג

חולת הכליות מבת ים מחפשת תורם שיציל את חייה

רבקה סבג, אם לשניים מבת ים, קוראת לעזרה: "אף פעם לא חשבתי שאגיע  למצב הזה"

פורסם בתאריך: 22.4.20 19:02

רבקה סבג, תושבת בת ים ואם שניים בת 48, גילתה לפני כחצי שנה כי הכליות שבגופה קרסו. מאז היא עוברת דיאליזה שלוש פעמים בשבוע, ומחפשת אחר תורם שיציל את חייה. "אני חייבת לעבור השתלת כליה", אומרת סבג ל"השקמה בת ים". "אני לא יכולה להמשיך את המצב הזה לאורך זמן כי יש סיבוכים"

סבג מוסיפה ומציינת כי ימי שיגרת הקורונה לא מטיבים עמה, כאחת שנושאת מחלת רקע. "אני נשמרת, נצמדת להנחיות ומשתדלת לא לצאת מהבית חוץ מלטיפולים רפואיים".



סבג מסבירה כי מציאת תורם עבורה אינה משימה פשוטה ועלולה לקחת לא מעט זמן, דבר אשר עלול לסכן את בריאותה. לדבריה בני משפחתה אינם יכולים לתרום לה כליה. "על פי הקריטריונים של משרד הבריאות רק אנשים בריאים מעל גיל 25 יכולים לתרום כליה", היא אומרת, "בת והבן שלי הם בגילאי 19 ו-20 ואינם עומדים בתנאים".

"בעיה נוספת היא שבמשפחה שלי מחלת הכליות היא תורשתית, ולכן בני משפחתי מנועים מלתרום כליה. אמא שלי ז"ל נשאה את המחלה הזו והעבירה אותה בתורשה גם אליי וגם אל אחי שעבר בעצמו השתלה לפני מספר שנים. בעלי חולה לב וגם הוא מנוע מלתרום כליה למרבה הצער".

לפני שחלתה הייתה רבקה סבג אישה פעילה שעזרה לכולם ועבדה שעות רבות. "עבדתי בשופרסל במשך שמונה שעות כל יום. כיום, בגלל המצב שלי, אני לא יכולה לעבור יותר משלוש-ארבע שעות. זה פוגע בחיים ולא יכול להימשך הרבה זמן".

סבג מספרת כי בשלושת החודשים האחרונים היא מגיעה אל בית החולים שלוש פעמים בשבוע כדי לעבור טיפולי דיאליזה אשר נמשכים בכל פעם מספר שעות. "אני משועבדת למיטה שלוש פעמים בשבוע למשך ארבע שעות. אני חוזרת משם עם סחרחורות, מקיאה ולא מרגישה טוב. קשה לי לתפקד בבית".



סבג מציינת כי הזמן פועל לרעתה והיא חייבת לעבור השתלת כליה בשנתיים הקרובות. "כדאי לעשות את הדיאליזה בשנתיים הראשונות כשהגוף חזק. תמיד הייתי אישה פעילה ועזרתי לכולם. עכשיו אני צריכה עזרה של אנשים אחרים. אף פעם לא חשבתי שאגיע  למצב הזה. אני צריכה תורם עם סוג דם A, מעל גיל 25 שיוכל להציל את חיי".

טלפון ליצירת קשר: 052-6891109.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. סיתונית

    תפני לעזר מציון יש להם רב יד לו עמותה לתרות כליות בהתנדבות. תהיי בריאה.

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות