מאכלי חג הסיגד עדה אתיופית
מאכלי חג הסיגד עדה אתיופית

עיריית בת ים מחלקת סלי מזון ייחודיים לקשישים בני הקהילה האתיופית

חלוקת סלי מזון לבני הקהילה האתיופית עם מוצרים מסורתיים: נוג, שימברה, חילבה וקפה ירוק

פורסם בתאריך: 2.4.20 16:46

הנהלת העיר בת ים גייסה את פדרציית טורונטו לצורך מיזם ייחודי לבני הקהילה האתיופית בעיר: סלי מזון עם מצרכים מסורתיים: נוג, שימברה, חילבה וקפה ירוק.

בשונה משנים קודמות בהם לא פעם המוצרים בסלי המזון לבני הקהילה האתיופית בבת ים לא קלעו לצרכים של מקבלי הסלים בקהילה, והם אף סרבו לקבלם, נערכו השנה בעירייה מבעוד מועד ובפעם הראשונה הכיל סל המזון חבילת מוצרים ייחודים לבני העדה האתיופית, בהתאם למאכלים המסורתיים שלהם.



סל המזון הורכב הודות לשיתוף פעולה של נציגי הקהילה שהציגו מהם הצרכים החיוניים למקבלים. ראש העיר צביקה ברוט שהשתתף בחלוקה שהתקיימה הבוקר במתנ"ס הבונים בירך על היוזמה והודה למשנה לראש העיר אסתר פירון אשר גייסה את התרומה לפרויקט, ואת מחזיקת תיק הקליטה עו״ד אנסטסיה סהר.

ראש עיריית בת ים צביקה ברוט מסר: "העיר בת ים בורכה באוכלוסיות מגוונות. לכל  אוכלוסייה יש את הייחודיות שלה וזה דורש מאיתנו לעשות התאמות, במיוחד בתקופה כזו. חלק מהסיוע שלנו לקהילות השונות מתבטא בהתאמתו לצרכי הקהילה".

המשנה לראש העיר, אסתר פירון: "אני שמחה לשמח את המשפחות המאושרות ומבקשת להודות לחברים שלנו מהפדרציה של טורונטו, ובראשם לאדם מינסקי, היו״ר, על התרומה ועל ההיענות בהבנה לצרכים המיוחדים של תושבינו היקרים ועל האהבה הרבה שהם מרעיפים לעיר בת-ים ולתושביה. לבת-ים קשר ארוך שנים עם הפדרציה של טורונטו, שתרמה במהלך השנים למעלה ממיליון דולר לנושאי חינוך ורווחה בעיר".

מחזיקת תיק הקליטה, עו״ד אנסטסיה סהר, הוסיפה: "אני גאה ושמחה שמחלקת הקליטה, בגיבוי ראש העיר וההנהלה, מגויסת באופן מלא להענקת עזרה לכל מי שזקוק לכך. יחד עם המתנדבים הנהדרים שמסייעים בחלוקת מזון, אריזת חבילות וקניית מזון ותרופות נוכל יחד להתגבר על המשבר ולחגוג חג פסח בכל בית בעיר למרות המצב".



ברוט ופירון ביקרו בשנה האחרונה בטורונטו אצל אנשי הפדרציה, אשר משקיעים רבות בבת ים בתחומי חינוך, קהילה וקליטה. בין המצרכים שחולקו בסל המזון, מוצרים ייחודים לקהילה: נוג, שימברה, חילבה וקפה ירוק.

היוזמה עלתה בעקבות צורך שהעלו פעילים ביחידה לעבודה קהילתית, באגף לשירותים חברתיים בעיריית בת ים. הפעילים מהקהילה פועלים בהתנדבות על מנת למפות את צרכי הקהילה ביחד עם הרשות ולמצוא את המענה ההולם עבורה. ביחידה לעבודה קהילתית, האגף לשירותים חברתיים בעיריית בת ים, מודים לשמואל תממה, בתיה דרורי סבהט ויצחק טגניה שעשו שיחות טלפוניות לכל הקשישים יוצאי אתיופיה בעיר וסייעו בחלוקה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות