אוכל לנזקקים
אוכל לנזקקים

לא משאירים אף אחד רעב: ארוחות חמות לבני משפחות שכולות

יו"ר ארגון המשפחות השכולות בבת ים פנה לסיוע מהעירייה: "יש קשישים ובודדים רבים במשפחות אלו"

פורסם בתאריך: 29.3.20 16:15

מחווה מרשימה ומרגשת של הנהלת עיריית בת ים יחד עם אדיר בן משה, יו"ר ארגון המשפחות השכולות בעיר: משלוח ארוחות חמות לקשישים ובודדים מבני המשפחות השכולות.

במסגרת ההסגר שהטיל משרד הבריאות בימי הקורונה, נוצר מצב לפיו בני משפחות שכולות ובעיקר הורים ואלמנות מרביתם קשישים, נאלצים להסתגר בבית בדרך כלל לבדם. זאת, מאחר והמטפלת מהביטוח לאומי למי שיש הפסיקה לבוא לטפל בצרכי הקשיש ובעקבות כך – הם נשארו ללא מזון או ארוחות יומיות חמות.



בן משה, אח שכול לחלל מלחמת יום הכיפורים, מוכר בפועלו בבת ים במשך שנים למען בני המשפחות השכולות, מספר: "בעקבות המצב, פניתי למ"מ ראש העירייה אלי יריב ולמנהל החברה לתרבות ופנאי, שמעון אטיאס, בבקשה שיספקו למספר משפחות שכולות בעיר ארוחות חמות. יריב ואטיאס נענו מיד לפנייתי ונרתמו לספק את הארוחות לעשרות משפחות בעיר. בני המשפחות התרגשו מאוד על המחווה היפה והמרגשת ואני מבקש להודות להם, לראש העירייה צביקה ברוט, למנכ"לית העירייה יודפת אפק, ליריב ואטיאס ולכל העובדים שנרתמו למשימה. שמחתם את בני המשפחות בשעה קשה זו", אומר בן משה.

אדיר בן משה

בבת ים יש 568 חללים שנפלו במערכות ישראל. מרבית ההורים השכולים מבוגרים וחלקם קשישים ואף בודדים, אלמנים או אלמנות במצב רפואי רופף עם מחלות רקע שונות. בן משה ממשיך ומתאר את המצב: "חלק מההורים מטופל על ידי מטפלות מהביטוח הלאומי, וחלקם הולכים למועדון יום שמעניק להם ארוחות חמות. בעקבות הסגר, אין מי שיעניק את אותן ארוחות. התקשרתי אישית לכמה משפחות שהתביישו לקבל את הארוחות טרק חלקן נעתרו להמלצתי לקבל ארוחות. נכון לעכשיו, העירייה מספקת ארוחות רבות לבני אותן משפחות מדי יום".



ויש סיפור אחד מרגש במיוחד, שאותו חולק בן משה. "דאגתי באופן אישי ומיוחד לאימא שכולה בת 78 שהיא חולה במחלה הקשה ועוברת בימים אלה טיפולים רפואיים קשים", הוא מספר, "היא זקוקה לליווי צמוד ואני בקשר קבוע איתה. במקרה אחר, נסעתי ביום שישי האחרון להביא לאלמנת צה"ל בת 94 מוצרי אוכל ומזון לביתה". עשיתי זאת לפי בקשה של גורמי משרד הביטחון שמטפלים בה. מעבר לכך, יש לנו קבוצת וואטסאפ במסגרתה אני מעביר הנחיות ועדכונים לבני המשפחות וגם קו טלפוני ישיר לעובדות הסוציאליות של משרד הביטחון. אני נמצא כאמור בקשר ישיר עם אלי יריב ושמעון אטיאס בנושא הזה".

יום הזיכרון מתקרב, מה יהיה מבחינת זיכרון הנופלים?

"מצב קשה כואב ולא נעים. צר לנו מאוד כי לא נוכל לקיים את עצרת הזיכרון העירונית כמדי שנה בגן הזיכרון ע"ש יצחק רבין בעיר. לחילופין, נקיים טקס ללא בני המשפחות בבית יד לבנים עם כל הצער שבדבר".

ממלא מקום ראש העירייה, אלי יריב: "קיבלנו את הפניה והתגייסנו מיחד לפעול. המיזם הוא ראוי, מכובד וחשוב ביותר. נתן כולנו את מלוא תשומת הלב למשפחות השכולות במיוחד בימים קשים אלה, כמו שהעירייה דואגת ועושה למען כל תושבי העיר. התקופה הקשה תעבור, נתגבר יחד על הכל ונדע ימים יפים הרבה יותר".



אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות