קורונה
חיטוי בבית הכנסת בבת ים

כך הגן יו"ר בית הכנסת על המתפללים מפני הידבקות בקורונה I צפו:

התושייה שגילה יו"ר בית הכנסת בבת ים שבו ביקר חולה קורונה כדי להגן על המתפללים

פורסם בתאריך: 24.3.20 18:13

בבית הכנסת בית אל בבת ים, היה חשש גדול להידבקות של כל המתפללים במקום, לאחר שנודע על חולה מאומת בקורונה שהתפלל בבית הכנסת. אך ייתכן ומתפללים רבים לא נדבקו בזכות התושייה שגילה יו״ר בית הכנסת יוסי זרוק.

יוסי זרוק, המשמש כיו"ר ועד בית הכנסת בית אל בבת ים, הצליח להציל מתפללים רבים מהידבקות בנגיף הקורונה לאחר שחולה מאומת התפלל במקום, כפי שדיווחנו כאן ב"השקמה בת ים".



זרוק, בנו של רבי רפאל זרוק ז״ל, הוא מייסד בית הכנסת השני בגודלו בבת ים, שהוקם לפני כ-40 שנה ומונה 420 מקומות. מתברר, כי עוד בטרם קיבל הוראות מפורשות ממשרד הבריאות, בחר זרוק לבצע מספר פעולות שככול הנראה שהגנו על המתפללים המבוגרים שבמקום ומנעו הידבקות, ואף דאג לחיטוי בית הכנסת.

"כאחד שאחראי על קהילה, אני רואה בכל מתפלל נכס יקר ערך שצריך לשמר, ולכן עוד לפני היוודע דבר הקורונה, דאגתי לחטא את בית הכנסת ודאגתי לסגור את בית הכנסת על מנעול ובריח", אמר זרוק.

 

בנוסף, זרוק מנע התקהלות של מעל מאה אנשים. למרות ההוראה כי המתפללים נדרשים להימצא ברחק של לפחות שני מטרים זה מזה, זרוק החליט לא להסתמך על שיתוף הפעולה שלהם והחליט להוציא מושבים, כדי להגדיל את הרווח בין מושב למושב.

"מרגע שיצאו ההנחיות להימנע מהתקהלויות של יותר מ-100 איש, זה היה רק כמה ימים לפני אותה השבת שבה שהה חולה הקורונה בבית הכנסת – הוסרו פיזית כל המושבים כדי ליצור מרחק של שני מטרים בין כל מתפלל, ולא הותרה כניסה למעל 100 איש. כמו כן, אסרנו על לחיצות ידיים והתקהלויות ואפילו אסרנו את השימוש בשמים שמברכים עליהם ועוברים מאחד לשני".

זרוק ביצע צעד נוסף הנועד להגן על המתפללים, כשהודיע למתפלליו כי בשבת יקיים מספר סבבים של מניינים. "באותה שבת יזמנו כמה מניינים ולכן שני שליש אינם צריכים להיות בהסגר".

חיטוי בבית הכנסת בבת ים

חיטוי בבית הכנסת בבת ים

למרות גילם המבוגר של המתפללים ששהו במקום, נראה כי הצעדים של זרוק עזרו ועד כה טרם דווח על מתפללים ששהו במקום ופיתחו תסמינים למחלה או שחשים ברע. עם זאת, לזרוק יש גם ביקורת, נוכח העובדה שמשרד הבריאות בחר שלא לחשוף החולה שנדבק לפחות לגבאי בית הכנסת.

"הדבר מקשה עלי מאוד מכיוון שבית הכנסת גדול מאוד, כ-500 מ״ר ואני בטוח שיש אנשים שהתפללו רחוק מהחולה וניתן להקל עליהם. כעת כולם בבידוד מלא", אמר זרוק והוסיף, "אני פונה למקבלי ההחלטות במשרד הבריאות למסור את שמות החולים למנהלי הקהילות בכדי שיוכלו לנהל את האירוע בתחומם, בלי לחשוף שמות".



אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות