מד"א קורונה
צילום: באדיבות מד"א

עיריית בת ים: חולה קורונה מאומת שהה בבית כנסת ובקניון

כל מי שהה באותם המקומות ובאותם המועדים - נדרש להיכנס לבידוד. ראש העירייה אומר כי יחולקו קנסות למי שייפר את הנחיות משרד הבריאות

פורסם בתאריך: 22.3.20 19:47

עיריית בת ים מפרסמת הערב (ראשון) כי חולה קורונה מאומת, תושב העיר, שהה במספר מקומות בעיר.

לאחר שהבוקר הודיע ראש העיריית  בת ים, צביקה ברוט, כי בעיר ישנם כבר שישה חולי קורונה מאומתים, אחד מהם במצב קשה, הוא הורה הערב לפרסם לציבור את המקומות בהם שהה אחד החולים לפני אשפוזו. זאת, לאחר שקיים הבוקר הערכת מצב במסגרתה התקיימה גם התייעצות עם משרד הבריאות, שבשל העומס טרם הספיק לפרסם את פרטי החקירה האפידמיולוגית של חלק מהחולים.



בעירייה מציינים כי בשל ההיערכות מראש לכל תרחיש, הציעו בבת ים לסייע למשרד הבריאות ולקיים באופן עצמאי את הבדיקה מול משפחתו של החולה. כמו כן בעירייה מדגישים כי האיש אומנם היה חולה במשך כשבוע וחצי לפני שאובחן וייתכן כי הדביק תושבים אחרים, אך הוא לא ידע על כך בזמן אמת ואף נהג באחריות כשפנה מיוזמתו לטיפול רפואי, וכך גילה כי הוא חולה בקורונה רק לאחר כעשרה ימים.

על פי החקירה שנעשתה הוא התפלל במהלך חג הפורים בבית הכנסת "ניסי ניסים" ברחוב יוספטל 76, ושהה במקום בזמן קריאת מגילת אסתר במקום, בערב ובבוקר החג.

ב-15.3, ביום ראשון שעבר, הוא היה באחת מקופות החולים בעיר למשך כשעה. במקרה זה קופת החולים דאגה כבר ליידע את הצוות הרפואי וכן את כל הלקוחות שהיו במקום באותו הזמן.

באותו היום, הוא שהה במקום עבודתו בתל אביב, שם הוא עובד בשירות לקוחות. גם במקרה זה כל מי שבא עמו במגע כבר עודכן ונכנס לבידוד.

בתאריך ה-9.3 הוא הגיע לקניון בת-ים בסביבות 14:30, ושהה במקום כשעתיים

לפני כן, בתאריך 5.3, הוא הגיע בשעה 14:00 למוסך ממסי ברחוב הפחד 7 בחולון.

לדברי ברוט, ״אנחנו רואים עליה במספר החולים בעיר, כפי שצפינו שיהיה. אני חייב את שיתוף הפעולה של הציבור. אנחנו נערכנו מראש ברמה הגבוהה ביותר ועובדים לילות וימים כדי לשמור על בריאות הציבור, אבל זה לא יעזור אם הציבור לא ישמור על ההנחיות".

ברוט הוסיף כי "רוב רובם של הבת ימים שומרים על ההנחיות למרות הקושי, ואני מעריך אותם מאד. אבל חייבים לוודא שגם החלק האחר מהציבור שעדיין מתעלם מהם יבין שמדובר החלטות מצילות חיים. אנחנו במרוץ נגד הזמן כדי להציל חיים. לכן אסור להיכנס לפארקים, מתקני כושר, וגם בתי כנסת חייבים להיות נעולים. אסור לצאת לטייל בטיילת – זה מסוכן ועלול לפגוע בבריאות שלכם. יש לנו בעיר המון חולים בקורונה שלא יודעים זאת, ואנחנו חייבים לבודד את הציבור".

עוד מסר ברוט כי "עד היום השיטור שלנו חילק דו״ח אחד של 5,000 שקל למי שהפר בידוד, ואני מקווה שלא יצטרכו לחלק קנסות גם למי שיוצא החוצה ללא סיבה. צריך לזכור שאנחנו פה כדי לשמור על הבריאות שלכם, ולהציל חיים. ואין לי ספק שעם שמירה על ההנחיות נעבור את זה יחד בשלום".

כל מי ששהה במקומות האלה באותם הזמנים נדרש להיכנס לבידוד ביתי לפי הוראת משרד הבריאות ולדווח על כך באתר משרד הבריאות או במוקד *5400 או במוקדי קופות החולים:

כללית 2700*

מכבי 3555*

מאוחדת 3833*

לאומית 507*

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות